Ανάπτυξη Μαθηματικής Σκέψης (Ανάπτυξη Εννοιών, Αντιλήψεις, Αναπαραστάσεις) (MATHMAST291)
Μαρία Καλδρυμίδου, Ξένια Βαμβακούση, Κωνσταντίνος Π. Χρήστου
Σκοπός της ενότητας είναι η εισαγωγή και μελέτη στα ζητήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη των εννοιών στα μαθηματικά, την ανάπτυξη των εννοιολογικών αντιλήψεων και το ρόλο των αναπαραστάσεων στη διαμόρφωση του νοήματος των μαθηματικών εννοιών.
Στόχοι
- Κατανόηση της οργάνωσης του μαθηματικού περιεχομένου
- Κατανόηση της σχέσης μεταξύ μαθηματικού περιεχομένου και εννοιολογικών αντιλήψεων
- Κατανόηση του ρόλου των αναπαραστάσεων στη δημιουργία των εννοιολογικών αντιλήψεων
- Κατανόηση των σύγχρονων θεωριών μάθησης για την ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών και του τρόπου που επηρέασαν τη διδασκαλία των μαθηματικών
Περιεχόμενο
- Βασικές έννοιες οργάνωσης των μαθηματικών
- Βασικές θεωρίες μάθησης και ανάπτυξης μαθηματικών εννοιών
- Αναπαραστάσεις μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών
- Βασικές θεωρήσεις της Διδακτικής των μαθηματικών για την ανάπτυξη των εννοιολογικών αντιλήψεων
Αξιολόγηση
2 εργασίες
Διδάσκοντες
Μαρία Καλδρυμίδου (συντονίστρια)
Ξένια Βαμβακούση
Κωνσταντίνος Π. Χρήστου
ΛιγότεραΣκοπός της ενότητας είναι η εισαγωγή και μελέτη στα ζητήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη των εννοιών στα μαθηματικά, την ανάπτυξη των εννοιολογικών αντιλήψεων και το ρόλο των αναπαραστάσεων στη διαμόρφωση του νοήματος των μαθηματικών εννοιών.
Στόχοι
- Κατανόηση της οργάνωσης του μαθηματικού περιεχομένου
- Κατανόηση της σχέσης μεταξύ μαθηματικού περιεχομένου και εννοιολογικών αντιλήψεων
- Κατανόηση του ρόλου των αναπαραστάσεων στη δημιουργία των εννοιολογικών αντιλήψεων
- Κατανόηση των σύγχρονων θεωριών μάθησης για την ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών και του τρόπου που επηρέασαν τη διδασκαλία των μαθηματικών
Περιεχόμενο
- Βασικές έννοιες οργάνωσης των μαθηματικών
- Βασικές θεωρίες μάθησης και ανάπτυξης μαθηματικών εννοιών
- Αναπαραστάσεις μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών
- Βασικές θεωρήσεις της Διδακτικής των μαθηματικών για την ανάπτυξη των εννοιολογικών αντιλήψεων
Αξιολόγηση
2 εργασίες
Διδάσκοντες
Μαρία Καλδρυμίδου (συντονίστρια)
Ξένια Βαμβακούση
Κωνσταντίνος Π. Χρήστου
Σκοπός της ενότητας είναι η εισαγωγή και μελέτη στα ζητήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη των εννοιών στα μαθηματικά, την ανάπτυξη των εννοιολογικών αντιλήψεων και το ρόλο των αναπαραστάσεων στη διαμόρφωση του νοήματος των μαθηματικών εννοιών.
Στόχοι
- Κατανόηση της οργάνωσης του μαθηματικού περιεχομένου
- Κατανόηση της σχέσης μεταξύ μαθηματικού περιεχομένου και εννοιολογικών αντιλήψεων
- Κατανόηση του ρόλου των αναπαραστάσεων στη δημιουργία των εννοιολογικών αντιλήψεων
- Κατανόηση των σύγχρονων θεωριών μάθησης για την ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών και του τρόπου που επηρέασαν τη διδασκαλία των μαθηματικών
Περιεχόμενο
- Βασικές έννοιες οργάνωσης των μαθηματικών
- Βασικές θεωρίες μάθησης και ανάπτυξης μαθηματικών εννοιών
- Αναπαραστάσεις μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών
- Βασικές θεωρήσεις της Διδακτικής των μαθηματικών για την ανάπτυξη των εννοιολογικών αντιλήψεων
Αξιολόγηση
2 εργασίες
Διδάσκοντες
Μαρία Καλδρυμίδου (συντονίστρια)
Ξένια Βαμβακούση
Κωνσταντίνος Π. Χρήστου
Από τον Συμπεριφορισμό στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης
Εισηγητής: Κ. Π. Χρήστου
Γνωστικές και αναπτυξιακές προσεγγίσεις στη διαμόρφωση των μαθηματικών εννοιών
Εισηγητής: Κ. Π. Χρήστου
Οργάνωση και αναδιοργάνωση μαθηματικών εννοιών: προσεγγίσεις από την Ψυχολογία και από τη Διδακτική των Μαθηματικών
Εισηγήτρια: Ξ. Βαμβακούση
Οργάνωση περιεχομένου Μαθηματικών (μαθηματικά αντικείμενα, έννοιες, ιδιότητες, σχέσεις, διαδικασίες, αναπαραστάσεις, επιχειρηματολογία), εννοιολογικές αντιλήψεις στα Μαθηματικά και στους μαθητές
Εισηγήτρια: Μ. Καλδρυμίδου
Αναπαραστάσεις και Μαθηματικά, Αναπαραστάσεις και μάθηση Μαθηματικών
Εισηγήτρια: Μ. Καλδρυμίδου