Opencourse Νεότερη Ελληνική Ιστορία
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Το περιεχόμενο το μαθήματος αφορά σε ομάδες, πρόσωπα, κινήματα, που διαμόρφωσαν την πολιτική, οικονομική, κονωνική, πολιτισμική νεότερη ελληνική ιστορία. Ο ετεροπροσδιρισμός και αυτοκαθορισμός του Νεοέλληνα στη μετάβαση απο την κουλτούρα της Ανατολικής Μεσογείου,προς την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα (18ος-20ος αιώνας). Η αξιοποίηση του μαθήματος της ιστορίας και των ιστορικών πληροφοριών στην προσχολική αγωγή - νέες τάσεις και προτάσεις στον 21ο αιώνα.
Λιγότερα
Το περιεχόμενο το μαθήματος αφορά σε ομάδες, πρόσωπα, κινήματα, που διαμόρφωσαν την πολιτική, οικονομική, κονωνική, πολιτισμική νεότερη ελληνική ιστορία. Ο ετεροπροσδιρισμός και αυτοκαθορισμός του Νεοέλληνα στη μετάβαση απο την κουλτούρα της Ανατολικής Μεσογείου,προς την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα (18ος-20ος αιώνας). Η αξιοποίηση του μαθήματος της ιστορίας και των ιστορικών πληροφοριών στην προσχολική αγωγή - νέες τάσεις και προτάσεις στον 21ο αιώνα.
Το περιεχόμενο το μαθήματος αφορά σε ομάδες, πρόσωπα, κινήματα, που διαμόρφωσαν την πολιτική, οικονομική, κονωνική, πολιτισμική νεότερη ελληνική ιστορία. Ο ετεροπροσδιρισμός και αυτοκαθορισμός του Νεοέλληνα στη μετάβαση απο την κουλτούρα της Ανατολικής Μεσογείου,προς την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα (18ος-20ος αιώνας). Η αξιοποίηση του μαθήματος της ιστορίας και των ιστορικών πληροφοριών στην προσχολική αγωγή - νέες τάσεις και προτάσεις στον 21ο αιώνα.
Σκοπός του μαθήματος είναι η αναγνώριση της ιστορικής – ποιοτικής ανάλυσης/μεθοδολογίας, όπως αυτή διαμορφώθηκε στον 20ο αιώνα. Με αφορμή το έργο του Μ. Φουκώ, αναπτύσσονται οι θεωρίες και οι τεχνικές για την «αρχαιολογία τη γνώσης».
- Η αναγνώριση του χώρου και οι συναρτήσεις με το χρόνο και τις δράσεις των ιστορικών υποκειμένων.
Η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας σε συσχετισμό με πολιτισμικά στοιχεία της περιοχής.
- Η οπτικοποίηση της Ιστορίας.
- Η αναγνώριση της δημόσιας Ιστορίας.
- Μνημονικές τεχνικές και δημόσια Ιστορία.
Η σχέση της Ιστοριογραφίας με τη μνήμη
- Η οικονομική Ιστορία, η ιστορία των τάξεων ως βάση και εποικοδόμημα στην Νεότερη Ελληνική Ιστορία.
- Γνωριμία των φοιτητών-τριών με μαρξιστές δασκάλους και ιστορική αναδρομή εκπαιδευτικών ζητημάτων.
- Συνδυαστική παρουσίαση τοπικής ιστορίας, καλλιτεχνικής δημιουργίας, νέων τεχνολογιών σε παράδειγμα εκπαιδευτικής αξιοποίησης.
- Η διαχείριση και αξιοποίηση εικαστικών έργων στην εκπαίδευση πρώτης ηλικίας.
- Παροχή γνώσης για την οργάνωση επισκέψεων σε μουσειακούς χώρους από παιδαγωγούς.
- Η ανάδειξη της ελληνικότητας και των πολλαπλών ταυτοτήτων στην εθνική Ιστορία όπως αυτές διαμορφώνονται στην καθημερινή ζωή.
- Η διαχείριση και αξιοποίηση των εικόνων και ειδικότερα των γυναικείων αναπαραστάσεων από παιδαγωγούς.
- Γνωριμία με τη γραφή, την ιστορία της, τη χρήση των γραμμάτων και τις πολλαπλές αναγνώσεις τους.
Εισαγωγή στην τυπογραφία
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 3682
Αρ. Προβολών : 14794