Opencourse Πρακτική Άσκηση
Αυγητίδου Σοφία
Στη σύνδεση της παιδαγωγικής και διδακτικής θεωρίας και πράξης των υποψήφιων νηπιαγωγών συμβάλλει η πρακτική άσκηση στο νηπιαγωγείο, στον τόπο της αγωγής και διδασκαλίας. Η πρακτική άσκηση δίνει την ευκαιρία συνειδητοποίησης των προσωπικών εκπαιδευτικών θεωρίων των υποψηφίων νηπιαγωγών και του τρόπου που συνδέονται με τις εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές και διδακτικές τους επιλογές.
Η πρακτική άσκηση συνοδεύεται και υποστηρίζεται από τον κλάδο της παιδαγωγικής επιστήμης που έχει ως αντικείμενο τη διδακτική πράξη, δηλαδή από τη Διδακτική Μεθοδολογία.
Τη μεσολάβηση μεταξύ θεωρίας και πράξης, πανεπιστημίου και νηπιαγωγείου, σπουδών και επαγγέλματος, αναλαμβάνει το πρόγραμμα της Διδακτικής Μεθοδολογίας και Πρακτικής Άσκησης.
ΛιγότεραΣτη σύνδεση της παιδαγωγικής και διδακτικής θεωρίας και πράξης των υποψήφιων νηπιαγωγών συμβάλλει η πρακτική άσκηση στο νηπιαγωγείο, στον τόπο της αγωγής και διδασκαλίας. Η πρακτική άσκηση δίνει την ευκαιρία συνειδητοποίησης των προσωπικών εκπαιδευτικών θεωρίων των υποψηφίων νηπιαγωγών και του τρόπου που συνδέονται με τις εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές και διδακτικές τους επιλογές.
Η πρακτική άσκηση συνοδεύεται και υποστηρίζεται από τον κλάδο της παιδαγωγικής επιστήμης που έχει ως αντικείμενο τη διδακτική πράξη, δηλαδή από τη Διδακτική Μεθοδολογία.
Τη μεσολάβηση μεταξύ θεωρίας και πράξης, πανεπιστημίου και νηπιαγωγείου, σπουδών και επαγγέλματος, αναλαμβάνει το πρόγραμμα της Διδακτικής Μεθοδολογίας και Πρακτικής Άσκησης.
Στη σύνδεση της παιδαγωγικής και διδακτικής θεωρίας και πράξης των υποψήφιων νηπιαγωγών συμβάλλει η πρακτική άσκηση στο νηπιαγωγείο, στον τόπο της αγωγής και διδασκαλίας. Η πρακτική άσκηση δίνει την ευκαιρία συνειδητοποίησης των προσωπικών εκπαιδευτικών θεωρίων των υποψηφίων νηπιαγωγών και του τρόπου που συνδέονται με τις εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές και διδακτικές τους επιλογές.
Η πρακτική άσκηση συνοδεύεται και υποστηρίζεται από τον κλάδο της παιδαγωγικής επιστήμης που έχει ως αντικείμενο τη διδακτική πράξη, δηλαδή από τη Διδακτική Μεθοδολογία.
Τη μεσολάβηση μεταξύ θεωρίας και πράξης, πανεπιστημίου και νηπιαγωγείου, σπουδών και επαγγέλματος, αναλαμβάνει το πρόγραμμα της Διδακτικής Μεθοδολογίας και Πρακτικής Άσκησης.
Σκοπός της πρώτης και εισαγωγικής διάλεξης του μαθήματος είναι:
- Να γνωριστούμε.
- Να διευκρινίσουμε το στόχο, την οργάνωση της πρακτικής άσκησης και τις υποχρεώσεις των εμπλεκομένων.
- Να συζητήσουμε για τις αντιλήψεις και τις προϋπάρχουσες γνώσεις σας ως προϋποθέσεις για την ανάληψη παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου στο νηπιαγωγείο.
- Χώρος
- Στοιχεία ποιότητας σε έναν χώρο
- Οργάνωση και κανόνες
- Το παιχνίδι και ο ρόλος του νηπιαγωγού
Παρουσιάζονται τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν κατά τον σχεδιασμό μια μαθησιακής δραστηριότητας και διεξάγεται συζήτηση γύρω από αυτό ενώ παράλληλα παρουσιάζονται παραδείγματα.
Ο ρόλος του διαλόγου και της επικοινωνίας στην μάθηση κατά την προσχολική εκπαίδευση.
Παρουσίαση παραδειγμάτων και καλών/κακών πρακτικών.
- Κλίμα αποδοχής, ελεύθερο παιχνίδι και συνεργασία.
- Ευκαιρίες για αλληλεπίδραση.
- Η κουλτούρα των συνομηλίκων.
- Η σχολική κουλτούρα - Οι κανόνες στην τάξη.
- Εκπαίδευση στο παιχνίδι.
- Ανάπτυξη της κοινωνικής αποδοχής.
- Η νηπιαγωγός ως μοντέλο.
Επιδιώξεις του προγράμματος της πρακτικής άσκησης.
Ο Στοχασμός των υποψηφίων εκπαιδευτικών ως διαδικασία αυτό-βελτίωσης του εκπαιδευτικού τους έργου.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 2056
Αρ. Προβολών : 10332