Μάθημα : Βιωματική Διδασκαλία - Μάθηση

Κωδικός : MW175

ΜW013  -  ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΙΔΗΣ

Μάθημα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

• Μάθηση και παιχνίδι

• Εμπειρική μάθηση, εμπειρική εκπαίδευση

• Η μέθοδος «Project»

• Επιστημολογικές βάσεις της μεθόδου

• Βασικές προϋποθέσεις της μεθόδου

• Οι έννοιες «μάθηση» και «διδασκαλία»

• Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας

• Επικοινωνία και μάθηση

• Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία

• Βιωματική – επικοινωνιακή διδασκαλία

• Ο ρόλος του δασκάλου

• Εφαρμογή της μεθόδου «Project»

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Μαθησιακά αποτελέσματα

Οι φοιτητές/τριες, με την επιτυχή ολοκλήρωση της συμμετοχής τους στο μάθημα, αναμένεται:

  • Να συμβάλλουν στην οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας με βάση το "Learning by doing / Μάθηση μέσω της εμπειρίας"
  • Να οργανώνουν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες όπως η έρευνα, η έρευνα πεδίου, η παρατήρηση, οι συνεντεύξεις, οι προσομοιώσεις, οι δημιουργικές συνθέσεις κλπ.
  • Να προσδιορίζουν το σημαντικό ρόλο που παίζει η εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης, καθώς και στους δεσμούς μεταξύ της σχολικής τάξης, της καθημερινής ζωής των μαθητών και της κοινωνικής πραγματικότητας.
  • Να εξηγούν πως η βιωματική μάθηση "ακουμπά" στη διερευνητική μάθηση και τη μέθοδο επίλυσης προβλημάτων.
  • Να ερμηνεύουν τη βιωματική-επικοινωνιακή μάθηση ως ένα ταξίδι ανακάλυψης του νοήματος της ανθρώπινης ύπαρξης και της φύσης του κοινού καλού

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τελική γραπτή εξέταση:   100%

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ορθού-λάθους και αντιστοίχησης. 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενο σύγγραμμα στον Εύδοξο: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ, ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΟΝΟΙΑ, ΑΓΩΓΗ, ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:122079651/0

Σημειώσεις καθηγητή: Όπως στην ενότητα "Έγγραφα" στο eclass

Ενδεικτικές πηγές

Beard, D. and Wilson, J. (2002). The power of experience learning: A handbook for trainers and educators. London: Saxon Graphics.

Berkson, L. (1993). Problem-based learning: Have the expectations been met?. Academic Medicine, 68(Suppl.), S79–S88.

Δεδούλη. Μ.(2003). Βιωματική μάθηση-αξιοποίησής της στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, τχ. 5

Dewey, J. (1938, 1980). Εμπειρία και εκπαίδευση. Αθήνα: Γλάρος.

Frey, K.(1996). Η μέθοδος Project. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.

Καμαρινού, Δ. (2000). Η βιωματική μάθηση στο σχολείο. Ξυλόκαστρο.

Κουλουμπαρίτση, Α. (2011). Αναλυτικά προγράμματα και διδακτικός σχεδιασμός. Αθήνα: Γρηγόρη.

Ματσαγγούρας, Ηλ. (2002). Στρατηγικές διδασκαλίας: Η κριτική σκέψη στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Gutenberg.

Ματσαγγούρας, Ηλ. (2000), Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία. Αθήνα: εκδ. Γρηγόρη

Ενότητες

- Δεν υπάρχουν ενότητες -

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...