Ανάπτυξη Διανυσματικών γραφικών (2D), Μοντέλων (3D) και Animation
ΚΛΕΦΤΟΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ,ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣΑΝΤΩΝΗΣ ,ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Τα 2D και 3D γραφικά είναι δομικό κομμάτι των ψηφιακών παιχνιδιών και γενικότερα των πολυμεσικών εφαρμογών. Το μάθημα στοχεύει στην παρουσίαση των βασικών εννοιών που αφορούν τα διανυσματικά 2D γραφικά και τα τρισδιάστατα μοντέλα καθώς και στην παρουσίαση βασικών εννοιών και τεχνικών που αφορούν την σχεδιοκίνηση με την χρήση των γραφικών αυτών. Επίσης το μάθημα έχει ως στόχο να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στην δημιουργία 2D και 3D γραφικών (αντικείμενα, χαρακτήρες, 3D-2D περιβάλλοντα κτλ.) και την δημιουργία σχεδιοκίνησης χρησιμοποιώντας κατάλληλα λογισμικά, όπως λογισμικά ανοιχτού κώδικα (π.χ. Inscape, Blender, Tinkercad, Synfig κτλ) άλλα και εμπορικά λογισμικά (Illustrator, After Affects, Adobe Animate, Autocad, κτλ). Οι φοιτητές/τριες επίσης θα μάθουν να χρησιμοποιούν ανοιχτές διαδικτυακές πηγές (π.χ. Pixabay, Freevector, Sketchfab, free3d.com) για την εξεύρεση γραφικών και την δημιουργία-σύνθεση νέων γραφικών από υπάρχοντα κατόπιν επεξεργασίας. Σε ότι αφορά τα 3D γραφικά θα καλυφθούν επίσης έννοιες και τεχνικές όπως Παραμετρική μοντελοποίηση, Μοντελοποίηση στερεών Αντίστροφη Μηχανική, Μοντέλα σκελετού, Παραμορφώσιμα μοντέλα, σχεδιοκίνηση μοντέλων σκελετού. Οι φοιτητές/τριες θα μάθουν επίσης να δημιουργούν τα βασικά στοιχεία σε τρισδιάστατα παιχνίδια χρησιμοποιώντας δημοφιλείς βιβλιοθήκες και λογισμικά.
To μάθημα θα βασίζεται στην υλοποίηση έργων από τους/τις φοιτητές/τριες (project based) με στόχο την δημιουργία γραφικών τα οποία θα μπορούν να ενσωματωθούν σε ψηφιακά παιχνίδια άλλα και σε άλλα ψηφιακά μέσα όπως διαδραστικές εφαρμογές, ιστοσελίδες, βίντεο κτλ.
Στο μάθημα Ανάπτυξη Διανυσματικών γραφικών (2D), Μοντέλων (3D) και Animation καλύπτονται και θέματα που αφορούν την εφαρμογή των πολυμέσων αυτών στην εκπαίδευση όπως:
- Θεωρίες και έρευνες που αφορούν τα διανυσματικά γραφικά και το Animation στην μάθηση.
- Αξιολόγηση γραφικών και animation που έχουν στόχο την μάθηση βάση εκπαιδευτικών θεωριών (π.χ. αρχές πολυμεσικής μάθησης του Mayer)
- Δημιουργία αποτελεσματικών γραφικών και Animation για την μάθηση με την χρήση εμπορικών λογισμικών (π.χ. illustrator, Adobe animate) και λογισμικών ανοιχτού κώδικα (π.χ. inkscape, Blender) άλλα και πλατφόρμων γρήγορης ανάπτυξης (π.χ. Animaker, Muvizu κτλ) οι οποίες είναι κατάλληλες για το σύνολο των εκπαιδευτικών.
Μαθησιακοί στόχοι
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Να κατανοούν τις έννοιες των 2D και 3D γραφικών
- Να κατανοούν τις έννοιες των 2D και 3D animation καθώς και τα διάφορα είδη animation (π.χ. cell animation, key frame animation, stop-motion κτλ)
- Να δημιουργούν τα βασικά στοιχεία σε τρισδιάστατα παιχνίδια χρησιμοποιώντας δημοφιλείς βιβλιοθήκες και λογισμικά
- Να γνωρίζουν, συγκρίνουν και αξιολογούν τις διάφορες τεχνολογίες παραγωγής 2D & 3D γραφικών και animation
- Να γνωρίζουν, συγκρίνουν και αξιολογούν τα λογισμικά παραγωγής 2D & 3D γραφικών και animation
- Να παράγουν 2D & 3D γραφικά και animation με λογισμικά ανοιχτού κώδικα
- Να κατανοούν τις διάφορες μορφές 3D αντικειμένων για ρεαλιστικό animation όπως skinned, rigged, deformable
- Να χρησιμοποποιούν έτοιμα 2D & 3D γραφικά που θα βρίσκουν στο διαδίκτυο για να συνθέσουν νέες δημιουργίες
- Να κατανοούν το πώς λειτουργούν οι τεχνολογίες αυτές σήμερα και να γνωρίζουν την ιστορική εξέλιξη των τεχνολογιών αυτών.
- Να κατανοούν την χρήση τον ρόλο των 2D και 3D γραφικών καθώς και του animation στην επικοινωνία), την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία (π.χ. animated videos, video games, εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα κτλ).
- Να αποκτήσουν δεξιότητες στη δημιουργία και στον προγραμματισμό τρισδιάστατων χώρων, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο λογισμικό
- Να εντοπίζουν, να συγκρίνουν και αν αξιολογούν καλές πρακτικές χρήσης 2D γραφικών, 3D μοντέλων και Animation στην δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών και ευρύτερα στην ανθρώπινη επικοινωνία.
- Να μπορούν να προσαρμόζονται στις τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν τους τομείς αυτούς.
Τα 2D και 3D γραφικά είναι δομικό κομμάτι των ψηφιακών παιχνιδιών και γενικότερα των πολυμεσικών εφαρμογών. Το μάθημα στοχεύει στην παρουσίαση των βασικών εννοιών που αφορούν τα διανυσματικά 2D γραφικά και τα τρισδιάστατα μοντέλα καθώς και στην παρουσίαση βασικών εννοιών και τεχνικών που αφορούν την σχεδιοκίνηση με την χρήση των γραφικών αυτών. Επίσης το μάθημα έχει ως στόχο να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στην δημιουργία 2D και 3D γραφικών (αντικείμενα, χαρακτήρες, 3D-2D περιβάλλοντα κτλ.) και την δημιουργία σχεδιοκίνησης χρησιμοποιώντας κατάλληλα λογισμικά, όπως λογισμικά ανοιχτού κώδικα (π.χ. Inscape, Blender, Tinkercad, Synfig κτλ) άλλα και εμπορικά λογισμικά (Illustrator, After Affects, Adobe Animate, Autocad, κτλ). Οι φοιτητές/τριες επίσης θα μάθουν να χρησιμοποιούν ανοιχτές διαδικτυακές πηγές (π.χ. Pixabay, Freevector, Sketchfab, free3d.com) για την εξεύρεση γραφικών και την δημιουργία-σύνθεση νέων γραφικών από υπάρχοντα κατόπιν επεξεργασίας. Σε ότι αφορά τα 3D γραφικά θα καλ
Τα 2D και 3D γραφικά είναι δομικό κομμάτι των ψηφιακών παιχνιδιών και γενικότερα των πολυμεσικών εφαρμογών. Το μάθημα στοχεύει στην παρουσίαση των βασικών εννοιών που αφορούν τα διανυσματικά 2D γραφικά και τα τρισδιάστατα μοντέλα καθώς και στην παρουσίαση βασικών εννοιών και τεχνικών που αφορούν την σχεδιοκίνηση με την χρήση των γραφικών αυτών. Επίσης το μάθημα έχει ως στόχο να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στην δημιουργία 2D και 3D γραφικών (αντικείμενα, χαρακτήρες, 3D-2D περιβάλλοντα κτλ.) και την δημιουργία σχεδιοκίνησης χρησιμοποιώντας κατάλληλα λογισμικά, όπως λογισμικά ανοιχτού κώδικα (π.χ. Inscape, Blender, Tinkercad, Synfig κτλ) άλλα και εμπορικά λογισμικά (Illustrator, After Affects, Adobe Animate, Autocad, κτλ). Οι φοιτητές/τριες επίσης θα μάθουν να χρησιμοποιούν ανοιχτές διαδικτυακές πηγές (π.χ. Pixabay, Freevector, Sketchfab, free3d.com) για την εξεύρεση γραφικών και την δημιουργία-σύνθεση νέων γραφικών από υπάρχοντα κατόπιν επεξεργασίας. Σε ότι αφορά τα 3D γραφικά θα καλ