ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΕ435
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΤΟΣΟΥΝΙΔΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΕ435
Teaching of Physical Education
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ 15-18 ΑΙΘΟΥΣΑ Α1
Πρακτική στο 1ο και 2ο Δημοτικό κάθε Πέμπτη 9-13
Ημέρες και ώρες συνεργασίας: Τετάρτη 17-18, Πέμπτη 12-13
Το σχολείο αποτελεί τον πυρήνα για τη δημιουργία μιας πιο ενεργούς και υγιούς κοινωνίας. Η εκπαίδευση που παρέχει το σχολείο είναι μία συνεχής, δυναμική και εξελισσόμενη διαδικασία, η οποία σχετίζεται αμφίδρομα με τις εκάστοτε κοινωνικές αλλαγές (WHO, 2019). Σκοπός της εκπαίδευσης είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη και μάθηση, δηλαδή η απόκτηση γνώσεων, συμπεριφορών, δεξιοτήτων και στάσεων, με τις οποίες όλοι/-ες οι μαθητές / -τριες θα είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις του σχολικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO/ΠΟΥ) επισημαίνει τον σημαντικό ρόλο της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) στην επίτευξη του παραπάνω σκοπού, μέσω της προαγωγής της Φυσικής Δραστηριότητας (ΦΔ) εντός και εκτός σχολείου (Mayorga-Vega, Martínez-Baena & Viciana, 2018· WHO/Europe, 2018). O ΠΟΥ, καθώς και η Γενική Διάσκεψη της UNESCO (2021) υπογράμμισαν επίσης ότι η παροχή ποιοτικής σχολικής ΦΑ μπορεί να μεταδώσει στα παιδιά την αντίληψη για έναν διά βίου υγιή, κινητικά ενεργό τρόπο ζωής, ώστε να επιτυγχάνεται η πρόληψη σοβαρών διαταραχών της υγείας αλλά και η ενίσχυση των ακαδημαϊκών επιτευγμάτων τους. Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) της ΦΑ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ΠΕ), ακολουθώντας τα νεότερα επιστημονικά δεδομένα και τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας, επιδιώκει την προώθηση της διά βίου άσκησης για την υγεία και την ποιότητα ζωής. Έχει ως αφετηρία τα μαθησιακά αποτελέσματα, δηλαδή όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει ο/η μαθητής / -τρια, να κατανοεί και να μπορεί να εφαρμόσει μετά την ολοκλήρωση κάθε μαθησιακής διαδικασίας. Επίσης, βασίζεται στη γενική αρχή του μη αποκλεισμού και την αναγνώριση του δικαιώματος όλων των παιδιών στη μάθηση (κινητική, γνωστική, ηθική-συναισθηματική-κοινωνική) και κατ’ επέκταση στη διά βίου ΦΔ για την υγεία (σωματική, πνευματική, συναισθηματική) και την ποιότητα ζωής. Τα παιδιά εκπαιδεύονται και ενθαρρύνονται ώστε να σχεδιάζουν, να στοχεύουν και εντέλει να επιτυγχάνουν την προσωπική τους ανάπτυξη και βελτίωση στη ΦΑ και στο σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα να αντεπεξέρχονται με επιτυχία στις προκλήσεις της καθημερινότητας, αλλά και να ενδυναμώνονται για να τα καταφέρουν σε πολλαπλά επίπεδα στην ενήλικη ζωή τους, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Περιεχόμενο του μαθήματος: Βασικές έννοιες - θεματικές ενότητες της Φυσικής Αγωγής. Το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (∆ΕΠΠΣ) της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό. Νομοθεσία. Στόχοι. Μεθοδική και Διδακτική της Φυσικής Αγωγής. Πρακτική στο Δημοτικό Σχολείο - συνταξη σχεδίου μαθήματος. Ειδική Φυσική Αγωγή. Συνδεση με τον αθλητισμό ελεύθερου χρόνου. Πρώτες Βοήθειες. Δυνατότητες και ευκαιρίες της άτυπης μάθησης στην Φυσική Αγωγή.
Course content: Basic concepts - thematic units of Physical Education. The New Analytical Curriculum and the Interdisciplinary Unified Curriculum Framework of Physical Education in Elementary School. Legislation. Goals. Methodology and Teaching of Physical Education. Internship in Primary School - writing a lesson plan. Special Physical Education. Connection with leisure sports. First Aid. Possibilities and opportunities of informal learning in Physical Education.
Βιογραφικο και αναλυτικο υπομνημα Dr. Sportwiss. Τοσουνίδη Αντώνη.
ΛιγότεραΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΕ435
Teaching of Physical Education
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ 15-18 ΑΙΘΟΥΣΑ Α1
Πρακτική στο 1ο και 2ο Δημοτικό κάθε Πέμπτη 9-13
Ημέρες και ώρες συνεργασίας: Τετάρτη 17-18, Πέμπτη 12-13
Το σχολείο αποτελεί τον πυρήνα για τη δημιουργία μιας πιο ενεργούς και υγιούς κοινωνίας. Η εκπαίδευση που παρέχει το σχολείο είναι μία συνεχής, δυναμική και εξελισσόμενη διαδικασία, η οποία σχετίζεται αμφίδρομα με τις εκάστοτε κοινωνικές αλλαγές (WHO, 2019). Σκοπός της εκπαίδευσης είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη και μάθηση, δηλαδή η απόκτηση γνώσεων, συμπεριφορών, δεξιοτήτων και στάσεων, με τις οποίες όλοι/-ες οι μαθητές / -τριες θα είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις του σχολικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO/ΠΟΥ) επισημαίνει τον σημαντικό ρόλο της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) στην επίτευξη του παραπάνω σκοπού, μέσω της προαγωγής της Φυσικής Δραστηριότητας (ΦΔ) εντός και εκτός σχολείου (Mayorga-Vega, Martínez-Baena & Viciana, 2018· WHO/E
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΕ435
Teaching of Physical Education
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ 15-18 ΑΙΘΟΥΣΑ Α1
Πρακτική στο 1ο και 2ο Δημοτικό κάθε Πέμπτη 9-13
Ημέρες και ώρες συνεργασίας: Τετάρτη 17-18, Πέμπτη 12-13
Το σχολείο αποτελεί τον πυρήνα για τη δημιουργία μιας πιο ενεργούς και υγιούς κοινωνίας. Η εκπαίδευση που παρέχει το σχολείο είναι μία συνεχής, δυναμική και εξελισσόμενη διαδικασία, η οποία σχετίζεται αμφίδρομα με τις εκάστοτε κοινωνικές αλλαγές (WHO, 2019). Σκοπός της εκπαίδευσης είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη και μάθηση, δηλαδή η απόκτηση γνώσεων, συμπεριφορών, δεξιοτήτων και στάσεων, με τις οποίες όλοι/-ες οι μαθητές / -τριες θα είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις του σχολικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO/ΠΟΥ) επισημαίνει τον σημαντικό ρόλο της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) στην επίτευξη του παραπάνω σκοπού, μέσω της προαγωγής της Φυσικής Δραστηριότητας (ΦΔ) εντός και εκτός σχολείου (Mayorga-Vega, Martínez-Baena & Viciana, 2018· WHO/E
http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=3&ep=3
Παραδειγμα απο το Φωτόδενδρο Οφέλη Της Φυσικής Δραστηριότητας
Βιβλιο Εκπαιδευτικού Α! και Β!
Βιβλιο Εκπαιδευτικού Γ! και Δ! Μέθοδοι διδασκαλίας σελ. 22
Βιβλιο Εκπαιδευτικού Ε! και ΣΤ!
Βιβλιο μαθητη Α! & Β! Εμπλουτισμένο
Βιβλιο μαθητη Γ! & Δ! Εμπλουτισμένο
Βιβλιο μαθητη Ε! & ΣΤ! Εμπλουτισμένο
Μεθοδική και Διδακτική της Φυσικής Αγωγής (με κατεύθυνση την παιδαγωγική του ελεύθερου χρόνου)
Θεματικές Περιοχές : Θεματικές Ενότητες : Έννοια: Φυσική Αγωγή. Εκπαιδευτικά Βίντεο
Εκπαιδευτικά Βίντεο για την Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό στο Φωτόδεντρο
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Α Β Δημοτικού,
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Γ Δ Δημοτικού,
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Ε ΣΤ Δημοτικού
περισσότερς πληροφοριες στην http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=3&ep=3
Ιστοσελίδες για καθηγητές Φυσικής Αγωγής
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΔΙΩΝ
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ» (ebooks.edu.gr)
Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου “ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ” στην Φυσική Αγωγή
Ο σκοπός της Φυσικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι να συµβάλει κατά προτεραιότητα στη σωµατική ανάπτυξη των µαθητών και παράλληλα να βοηθήσει στην ψυχική και πνευµατική τους καλλιέργεια καθώς και στην αρµονική ένταξή τους στην κοινωνία.
Προτεραιότητα έχει η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των µαθητών και µέσω αυτών η καλλιέργεια των φυσικών τους ικανοτήτων και η ενίσχυση της υγείας τους.
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - 1ο ΔΗΜ.ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ | |||||
ΩΡΕΣ | ΔΕΥΤΕΡΑ | ΤΡΙΤΗ | ΤΕΤΑΡΤΗ | ΠΕΜΠΤΗ | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ |
08:15-09:00 | |||||
09:00-09:40 | Β2 | ||||
10:00-10:45 | Δ1 | ||||
10:45-11:30 | ΣΤ2 | ||||
11:45-12:25 | Ε | ||||
12:35-13:15 | Β1 | ||||
ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ KAI ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ καθε ΠΕΜΠΤΗ ΑΠΟ 21/11/24. ΕΠΙΚΑΙΡΟ
Παραδειγμα οργάνωσης μαθηματος
1. Η δια βίου άσκηση στους φοιτητές (-τριες) και η σχέση τους με την Α! & Β! -Βάθμια σχολική αθλητική Εκπαίδευσή τους.
2. Σύγκριση του παλαιού με το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
3. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Φυσικής Αγωγής στην Γερμανία και Ελλάδα.
4. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Φυσικής Αγωγής στην Ιαπωνία και Ελλάδα.
5. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Φυσικής Αγωγής στην B. Μακεδονία, Αλβανία και Ελλάδα.
6. Διαχείριση του χρόνου και Αυτομανατζμεντ του Εκπαιδευτικού στο Δημοτικό.
7. Βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με την Φυσική Αγωγή στο ιδρυματικό καταθετήριο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης.
8. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Αγωγής Υγείας στην Γερμανία και Ελλάδα.
9. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Αγωγής Υγείας στην Ιαπωνία και Ελλάδα.
10. Ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας με περιεχόμενο ηλεκτρονική μάθηση για εκπαίδευση παιδιών δημοτικού σε χειμερινά αθλήματα στο σχολείο κατά το παράδειγμα του www.wintersportSCHULE.de
11. Ο κατάλογοs της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας σε σχέση με την Φυσική Αγωγή και την Αγωγή Υγείας.
12. Η Δημιουργία Αθλητικής εκπαιδευτικής Βιντεοθήκης.
13. Η επιρροή των γονέων για κινητικές ή αθλητικές δραστηριότητες των παιδιών τους.
14. Η Ανάλυση του ελεύθερου χρόνου των μαθητριών (-τών).
15. Η Ανάλυση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητριών (-τών).
16. Η Ανάλυση των συνηθειών του ύπνου των Φοιτητριών (-τών)
-
-
Συλλογές μέσα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
- https://www.didaktorika.gr/eadd/
- DIRLINE (Directory of health Information Resources onLINE)
- ERIC Database
- Google Scholar
- https://search.heal-link.gr/
- Νέος ενιαίος κατάλογος της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
-
H πρώτη που δημιουργείται στην Ελλάδα, με σκοπό την καλύτερη σύνδεση της τριτοβάθμιας με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την παροχή εκπαιδευτικής στήριξης στους καθηγητές αλλά και τους φοιτητές φυσικής αγωγής που προβληματίζονται και έχουν την διάθεση να προσφέρουν στους μαθητές με αναπηρία / ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα πλαίσια της τυπικής ή ειδικής τάξης.
Κοκαρίδας Δημήτριος
Επίκουρος Καθηγητής
"Ασκηση σε Ατομα με Αναπηρίες"
Πλάνα Μαθημάτων
ΒΑΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Υ.ΠΑΙ.Θ.
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)
ΦΟΡΕΙΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Ελληνική Ακαδημία Φυσικής Αγωγής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Ελλάδας
Δωρεάν Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα -Mooc’s ΥΠΑΙΘ
ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ)
Εθνικό Τυπογραφείο (Αναζήτηση ΦΕΚ)
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΩΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΟ ΕΣΥ απο το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ)
Εισήγηση: Μιχάλης Κουτσιλιέρης, Ενδοκρινολόγος, Καθηγητής Πειραματικής Φυσιολογίας, Ιατρική Σχολή,
Σχολή Επιστημών Υγείας, ΕΚΠΑ και Πρόεδρος Εθνικού Κέντρου του Διεθνούς Ιδρύματος «EXERCISE IS
MEDICINE» και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Φυσιολογίας & Άσκησης στην Ιατρική.
ΕΠΙΣΗΜΙΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: Σε παγκόσμιο
επίπεδο, εκτιμάται ότι η έλλειψη συστηματικής σωματικής δραστηριότητας (άσκησης) συμμετέχει
στην θνησιμότητα, πχ:
6% των περιπτώσεων στεφανιαίας νόσου
7% των περιπτώσεων Διαβήτη τύπου 2
10% των περιπτώσεων καρκίνου του μαστού και του παχύ εντέρου
Σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα σε ευρωπαϊκό πληθυσμό το 7,3% των θανάτων ανδρών και
γυναικών (676.000 θάνατοι στο σύνολο των 9,2 εκατομμυρίων/έτος) αποδίδονται στην έλλειψη
σωματικής δραστηριότητας.
Αντιθέτως, η συστηματική σωματική δραστηριότητα έχει αποδειχθεί ότι:
Μειώνει τη θνησιμότητα και τον κίνδυνο για επανεμφάνιση καρκίνου του μαστού περίπου κατά 50%
Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ
Ελαττώνει τον κίνδυνο για, όλων των αιτιολογιών, καρδιαγγειακούς και καρκινοεξαρτώμενους
θανάτους σε ενήλικες με υψηλά επίπεδα μυϊκής δύναμης
Οδηγεί σε υψ ηλότερες εκπαιδευτικές επιδόσεις σε παιδιά και ενήλικες
Μαθαίνουμε στο σπίτι: Φυσική Αγωγή - Παιχνίδια συνεργασίας
http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/1790
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΑΡΕΚΛΑ
http://photodentro. edu.gr/v/item/video/8522/1782
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΕΥΛΥΓΙΣΙΑ
http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/1784
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΧΟΡΕΨΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ
http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/1778
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ... ΕΠΙ ΚΟΝΤΩ
http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/1775
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΜΠΑΛΟΝΟΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/1776
ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ