Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών και Μαθηματική Εκπαίδευση (MATHMAST279)
Χαράλαμπος Σακονίδης, Μαριάννα Τζεκάκη, Δέσποινα Πόταρη, Σωτήρης Ζωιτσάκος
Στόχος του μαθήματος είναι:
- H κατανόηση βασικών παραμέτρων/χαρακτηριστικών του περιεχομένου και της διαδικασίας της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στα μαθηματικά, έτσι όπως αυτές αποτυπώνονται στη σχετική ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία
- O κριτικός αναστοχασμός των ανωτέρω παραμέτρων/χαρακτηριστικών και η αξιοποίηση τους για την ανάπτυξη σχετικής επαγγελματικής αλλά και ερευνητικής δράσης σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο
Οι ενότητες που αναπτύσσονται στο πλαίσιο των μαθημάτων εστιάζονται σε ζητήματα που συνδέονται με:
- Την επαγγελματική γνώση των εκπαιδευτικών (το περιεχόμενο της επαγγελματικής ανάπτυξης στην εκπαίδευση στα μαθηματικά): εστίαση στη βιβλιογραφία που αφορά στη "μαθηματική γνώση για τη διδασκαλία" (Mathematical Knowledge for Teaching - MKT)
- Τις διαδικασίες ανάπτυξης της επαγγελματικής γνώσης των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση στα μαθηματικά (οι τρόποι συγκρότησης αυτής της γνώσης): μελέτη της βιβλιογραφίας που αφορά στη μάθηση του «διδάσκειν» από τον/ την εκπαιδευτικό:
- Κατά και με βάση τη διδακτική πράξη (learning to teach in and from teaching or by inquiring into teaching),
- Στο πλαίσιο της συμμετοχής σε κοινότητες διδακτικής πρακτικής (learning by participating in teaching communities/ e.g. Lesson study tradition) και
- Μέσα από τη συμμετοχή σε διαφορετικές κοινότητες πρακτικής (learning through participation in different communities).
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:
- Εργασίες μικρής κλίμακας: πρόκειται για απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα ή σύντομες αναπτύξεις θεμάτων (π.χ., διατύπωση κρίσης ή αξιολόγηση μιας διδασκαλίας) που συνδέονται με ζητήματα που αναδεικνύονται στα μαθήματα, στηρίζονται σε σχετική βιβλιογραφία.
Στοχεύουν στην ενεργή εμπλοκή του φοιτητή στα θέματα που αναπτύσσονται στα μαθήματα (βαθμός 40%)
- Εργασία μεσαίας κλίμακας: αφορά σε εργασία που εκπονείται στη διάρκεια του εξαμήνου έκτασης περίπου 3.000 – 4.000 λέξεων. Μπορεί να έχει το χαρακτήρα μιας ερευνητικής ή βιβλιογραφικής εργασίας, της σύγκρισης διαφορετικών προσεγγίσεων σε ένα θέμα, της αξιολόγησης εκπαιδευτικού υλικού, του σχεδιασμού και της αξιολόγησης μιας παρέμβασης, μιας εργασίας πεδίου, κ.ά.\
Στόχος αυτού του τύπου των εργασιών (μπορεί να δοθούν μέχρι δυο τέτοιες εργασίες, το σύνολο λέξεων των οποίων δεν μπορεί να ξεπερνά τις 4.000) είναι η αναστοχαστική επεξεργασία ή/και η ανάπτυξη επιστημονικής επιχειρηματολογίας αναφορικά με ένα θέμα. Η εργασία παρουσιάζεται / συζητιέται στο τέλος του εξαμήνου (βαθμός 40%).
- Τελική εξέταση: μπορεί να έχει τη μορφή μιας τελικής γραπτής εξέτασης με ανοικτές ερωτήσεις ή της προφορικής παρουσίασης, ενδεχομένως ενός portfolio δουλειάς, ενός κρίσιμου ζητήματος με βάση τα βιβλιογραφικά δεδομένα, ενός προγράμματος ή ενός κινήματος στο επιστημονικό πεδίο που το μάθημα εισάγει τους φοιτητές.
Προσφέρει στον μεταπτυχιακό φοιτητή την ευκαιρία να διατυπώσει την προσωπική του κατανόηση/ τοποθέτηση αναφορικά με κρίσιμα ζητήματα του επιστημονικού πεδίου που το καλύπτει μάθημα (βαθμός 20%).
ΛιγότεραΣτόχος του μαθήματος είναι:
- H κατανόηση βασικών παραμέτρων/χαρακτηριστικών του περιεχομένου και της διαδικασίας της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στα μαθηματικά, έτσι όπως αυτές αποτυπώνονται στη σχετική ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία
- O κριτικός αναστοχασμός των ανωτέρω παραμέτρων/χαρακτηριστικών και η αξιοποίηση τους για την ανάπτυξη σχετικής επαγγελματικής αλλά και ερευνητικής δράσης σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο
Οι ενότητες που αναπτύσσονται στο πλαίσιο των μαθημάτων εστιάζονται σε ζητήματα που συνδέονται με:
- Την επαγγελματική γνώση των εκπαιδευτικών (το περιεχόμενο της επαγγελματικής ανάπτυξης στην εκπαίδευση στα μαθηματικά): εστίαση στη βιβλιογραφία που αφορά στη "μαθηματική γνώση για τη διδασκαλία" (Mathematical Knowledge for Teaching - MKT)
- Τις διαδικασίες ανάπτυξης της επαγγελματικής γνώσης των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση στα μαθηματικά (οι τρόποι συγκρότησης αυτής της γνώσης): μελέτη της βιβλιογραφίας που αφορά στη μάθηση του «διδάσκειν» από τον/ την ε
Στόχος του μαθήματος είναι:
- H κατανόηση βασικών παραμέτρων/χαρακτηριστικών του περιεχομένου και της διαδικασίας της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στα μαθηματικά, έτσι όπως αυτές αποτυπώνονται στη σχετική ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία
- O κριτικός αναστοχασμός των ανωτέρω παραμέτρων/χαρακτηριστικών και η αξιοποίηση τους για την ανάπτυξη σχετικής επαγγελματικής αλλά και ερευνητικής δράσης σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο
Οι ενότητες που αναπτύσσονται στο πλαίσιο των μαθημάτων εστιάζονται σε ζητήματα που συνδέονται με:
- Την επαγγελματική γνώση των εκπαιδευτικών (το περιεχόμενο της επαγγελματικής ανάπτυξης στην εκπαίδευση στα μαθηματικά): εστίαση στη βιβλιογραφία που αφορά στη "μαθηματική γνώση για τη διδασκαλία" (Mathematical Knowledge for Teaching - MKT)
- Τις διαδικασίες ανάπτυξης της επαγγελματικής γνώσης των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση στα μαθηματικά (οι τρόποι συγκρότησης αυτής της γνώσης): μελέτη της βιβλιογραφίας που αφορά στη μάθηση του «διδάσκειν» από τον/ την ε