Νέα Ελληνική Ιστορία
Σοφία Ηλιάδου-Τάχου
Το μάθημα συνδυάζει την εξελικτική χρονολογική διαπραγμάτευση με την διαθεματική προσέγγιση σε 3 άξονες α) Μακεδονικό Ζήτημα β) Προσφυγικό Ζήτημα στη Μακεδονία γ) Κατοχή και εμφύλιος στη Μακεδονία . Η μέθοδος διδασκαλίας είναι η έρευνα των πηγών και η ερμηνεία τους. παράλληλα επιχειρείται η ένταξη των γεγονότων στο ευρωπαϊκόσ υγκείμενο
ΛιγότεραΤο μάθημα συνδυάζει την εξελικτική χρονολογική διαπραγμάτευση με την διαθεματική προσέγγιση σε 3 άξονες α) Μακεδονικό Ζήτημα β) Προσφυγικό Ζήτημα στη Μακεδονία γ) Κατοχή και εμφύλιος στη Μακεδονία . Η μέθοδος διδασκαλίας είναι η έρευνα των πηγών και η ερμηνεία τους. παράλληλα επιχειρείται η ένταξη των γεγονότων στο ευρωπαϊκόσ υγκείμενο
Το μάθημα συνδυάζει την εξελικτική χρονολογική διαπραγμάτευση με την διαθεματική προσέγγιση σε 3 άξονες α) Μακεδονικό Ζήτημα β) Προσφυγικό Ζήτημα στη Μακεδονία γ) Κατοχή και εμφύλιος στη Μακεδονία . Η μέθοδος διδασκαλίας είναι η έρευνα των πηγών και η ερμηνεία τους. παράλληλα επιχειρείται η ένταξη των γεγονότων στο ευρωπαϊκόσ υγκείμενο
Το μάθημα συνδυάζει την εξελικτικήχ ρονολογική προσέγγιση των γεγονότων της Νεότερης ελληνικής Ιστορίας με την διαθεματική προσέγγιση 3 αξόνων: α) Μακεδονικό Ζήτημα β) Προσφυγικό Ζήτημα στη Μακεδονία γ) Κατοχή και εμφύλιος στη Μακεδονία. Οι φοιτητές καλούνται να εξετάσουν αντιφατικές μεταξύ τους πηγές και να εκφράσουν τη δική τους ανάγνωση. Η συλλογή του υλικού γίνεται σε συνεργασία με την διδάσκουσα. Το μάθημα οδηγεί στην υλοποίηση των κάτωθι διδκατκικών στόχων α) στη συνειδητοποίηση των διαστάσεων του Μακεδονικού Ζητήματος και στην κατανόηση των συγχρονικών του διαστάσεων β) στην επεξεργασία των αλληλοσυγκρουόμενων προσεγγίσεων του προσφυγικού ζητήματος και του τρόπου που αυτό επηρέασε τόσο την σύγχρονη εικόνα της Μακεδονίας όσο και τις διαφορετικές ιστορικές συγκυρίες στον χώρο γ) στη διαμόρφωση στάσεων απέναντι στις καταλυτικές επιπτώσεις του εμφυλίου αλλά και στην προετοιμασία όλων αυτών στη διάρκεια της κατοχικής περιόδου.