2. Θεωρητικά και ερευνητικά δεδομένα του πεδίου της Διδακτικής των Μαθηματικών (MATHMAST254)
Χαράλαμπος Λεμονίδης, Μαρία Καλδρυμίδου και Μαριάννα Τζεκάκη
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Υποχρεωτικό και των δύο κύκλων (10 ECTS)
Σκοπός της ενότητας είναι η γνωριμία με ειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις που σχετίζονται με τη μαθηματική εκπαίδευση.
Στόχοι
- γνωριμία των στόχων και του περιεχομένου της διδακτικής των μαθηματικών όπως προκύπτουν από επιστημονικές θέσεις,
- προσέγγιση ζητημάτων πολιτικής, κοινωνικών ζητημάτων και σημασίας μαθηματικής εκπαίδευσης
- διάκριση των διαφορετικών προσεγγίσεων που συνδέονται με τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά:
- Βασικές θεωρητικές θέσεις της διδακτικής των μαθηματικών ως προς τη σημασία, τους στόχους και προγράμματα των Μαθηματικών.
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με τη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Δομή της ενότητας
Ενότητα 1 Μαθηματική Εκπαίδευση – ιστορικό γένεσης- θέσεις – απόψεις –(2 δίωρα μαθήματα)
Στην ενότητα αυτή θα γίνει σύντομη ιστορική αναφορά για την δημιουργία της Διδακτικής των μαθηματικών. Θα παρουσιαστούν οι απόψεις που εκφράζονται σχετικά με το ερώτημα ‘τι είναι μαθηματικά’. Θα παρουσιαστεί η αντίληψη για τη διδασκαλία των μαθηματικών σήμερα.
Ενότητα 2: Προγράμματα Σπουδών στη ΜΕ (4 δίωρα μαθήματα)
Θα μελετηθεί η σχολή των ρεαλιστικών μαθηματικών της Ολλανδίας. θα παρουσιαστούν τα προγράμματα σπουδών της αμερικής Standard 2000 και CCSSM.
Ενότητα 3: Μάθηση των μαθηματικών (4 δίωρα μαθήματα)
Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν συγκριτικά επιστημονικές θεωρήσεις και ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με τη μάθηση των μαθηματικών εννοιών
Ενότητα 4. Διδασκαλία των μαθηματικών (4 δίωρα μαθήματα)
Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν συγκριτικά επιστημονικές θεωρήσεις και ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών εννοιών.
Διδασκαλία: 7 τετράωρα εβδομαδιαία μαθήματα
Παρουσιάσεις εργασιών: 1 τετράωρο
Αξιολόγηση
Διδάσκοντες
Χ. Λεμονίδης (υπεύθυνος)
Μ. Καλδρυμίδου
Μ. Τζεκάκη
Λιγότερα
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Υποχρεωτικό και των δύο κύκλων (10 ECTS)
Σκοπός της ενότητας είναι η γνωριμία με ειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις που σχετίζονται με τη μαθηματική εκπαίδευση.
Στόχοι
- γνωριμία των στόχων και του περιεχομένου της διδακτικής των μαθηματικών όπως προκύπτουν από επιστημονικές θέσεις,
- προσέγγιση ζητημάτων πολιτικής, κοινωνικών ζητημάτων και σημασίας μαθηματικής εκπαίδευσης
- διάκριση των διαφορετικών προσεγγίσεων που συνδέονται με τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά:
- Βασικές θεωρητικές θέσεις της διδακτικής των μαθηματικών ως προς τη σημασία, τους στόχους και προγράμματα των Μαθηματικών.
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με τη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Δομή της ενότητας
Ενότητα 1 Μαθηματική Εκπαίδευση – ιστορικό γένεσης- θέσεις – απόψεις –(2 δίωρα μαθ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Υποχρεωτικό και των δύο κύκλων (10 ECTS)
Σκοπός της ενότητας είναι η γνωριμία με ειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις που σχετίζονται με τη μαθηματική εκπαίδευση.
Στόχοι
- γνωριμία των στόχων και του περιεχομένου της διδακτικής των μαθηματικών όπως προκύπτουν από επιστημονικές θέσεις,
- προσέγγιση ζητημάτων πολιτικής, κοινωνικών ζητημάτων και σημασίας μαθηματικής εκπαίδευσης
- διάκριση των διαφορετικών προσεγγίσεων που συνδέονται με τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά:
- Βασικές θεωρητικές θέσεις της διδακτικής των μαθηματικών ως προς τη σημασία, τους στόχους και προγράμματα των Μαθηματικών.
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με τη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Δομή της ενότητας
Ενότητα 1 Μαθηματική Εκπαίδευση – ιστορικό γένεσης- θέσεις – απόψεις –(2 δίωρα μαθ