ΕΦΠΤ 1 - Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (Μεταπτυχιακό Φυσικές Επιστήμες, Περιβάλλον, Τεχνολογία)
Ρετάλη Άννα Καρολίνα, Παπαδοπούλου Πηνελόπη, Μαλανδράκης Γεώργιος
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Π.Τ.Δ.Ε. |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΦΠΤ-1 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Α’ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διάφορες μορφές διδασκαλίας |
26 |
10 |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι στην αγγλική |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.uowm.gr/courses/ELED247/ |
||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
||
Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα καταστούν ικανοί/νές: - να κατανοήσουν τη σχέση ανάμεσα στην έρευνα και στην διδακτική πράξη - να μπορούν να κατανοούν τα αποτελέσματα από τη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία και έρευνα - να γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των διαφόρων ερευνητικών μεθόδων και εργαλείων - να διακρίνουν τις θεματικές περιοχές και τις βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις της έρευνας στην περιοχή των φυσικών επιστημών, τεχνολογίας και περιβάλλοντος |
||
Γενικές Ικανότητες |
|
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα καταστούν ικανοί και ικανές: § να κατανοήσουν βασικές αρχές και μεθοδολογίες της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας § να εκτιμήσουν τη σημαντικότητα και σημασία της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας στην προαγωγή της επιστήμης και της εκπαιδευτικής πράξης § να κατανοούν και να χειρίζονται με άνεση βασικά ερευνητικά εργαλεία (π.χ., ερωτηματολόγιο, συνεντεύξεις, χάρτες εννοιών) και να μπορούν να αναλύουν δεδομένα από τα εργαλεία αυτά § να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν μικρής κλίμακας έρευνες οι οποίες θα βγάζουν αποτελέσματα με νόημα § να μπορούν να χρησιμοποιούν ερευνητικά δεδομένα και να τα ενσωματώνουν στην εκπαιδευτική πράξη
|
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1ο μάθημα: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική έρευνα: Τα βασικά χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής έρευνας – Θετικιστικές και αντι-θετικιστικές προσεγγίσεις – Ζητήματα σχεδιασμού της εκπαιδευτικής έρευνας – Ζητήματα δεοντολογίας, αξιοπιστίας και εγκυρότητας – Η συγγραφή της επιστημονικής εργασίας – Η σημασία της βιβλιογραφίας στην επιστημονική εργασία (το σύστημα APA). 2ο μάθημα: Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες και βάσεις δεδομένων για την εκπαιδευτική έρευνα. Εισαγωγή στη Στατιστική. Βασικές παράμετροι έρευνας και στατιστικής. 3ο μάθημα: Δειγματοληψία. Κλίμακες μέτρησης. Είδη μεταβλητών. Εξαρτημένες και ανεξάρτητες μεταβλητές. 4ο μάθημα: Περιγραφή ποιοτικών δεδομένων. Πίνακες συχνοτήτων και σχετικών συχνοτήτων. Πίνακες διπλής εισόδου. Διασταύρωση 2 ποιοτικών μεταβλητών. Ραβδογράμματα. Κυκλικά διαγράμματα. Εισαγωγή δεδομένων στο SPSS. Χρήση SPSS για περιγραφή ποιοτικών δεδομένων 5ο μάθημα: Περιγραφή ποσοτικών δεδομένων. Αριθμητικά περιγραφικά μέτρα (μέτρα κεντρικής τάσης, μέτρα μεταβλητότητας μέτρα ασυμμετρίας). Ιστογράμματα. Χρήση SPSS για περιγραφή ποσοτικών δεδομένων. Στατιστική Συμπερασματολογία. Έλεγχοι υποθέσεων. Στάθμη σημαντικότητας. 6ο μάθημα: Έλεγχος κανονικότητας. Έλεγχος για τη μέση τιμή ενός πληθυσμού. Εφαρμογές στο SPSS. 7ο μάθημα: Έλεγχος για τις μέσες τιμές 2 πληθυσμών (δείγματα ανεξάρτητα). Παραμετρικές και μη παραμετρικές μέθοδοι. Εφαρμογές στο SPSS. 8ο μάθημα: Έλεγχος για τις μέσες τιμές δυο πληθυσμών (δείγματα εξαρτημένα). Παραμετρικές και μη παραμετρικές μέθοδοι. Συσχέτιση δυο μεταβλητών. Εφαρμογές στο SPSS. 9ο μάθημα: Έλεγχος για τις μέσες τιμές περισσότερων από 2 πληθυσμών (δείγματα ανεξάρτητα). 10ο μάθημα: Παραμετρικές και μη παραμετρικές μέθοδοι. Ανάλυση διακύμανσης με έναν και με δύο παράγοντες. Εφαρμογές στο SPSS. 11ο μάθημα: Χάρτες εννοιών. Διδακτική και ερευνητική χρήση τους. Τρόποι ανάλυσής τους. 12ο μάθημα: Ιχνογραφήματα. Κωδικοποίηση και ανάλυση ιχνογραφημάτων. 13o μάθημα: Η εμπειρικά θεμελιωμένη θεωρία: Η αντίθεση που γέννησε την εμπειρικά θεμελιωμένη θεωρία -Τα βασικά χαρακτηριστικά της- Το είδος των δεδομένων – Η συλλογή των δεδομένων, η θεωρητική δειγματοληψία και ο πληροφοριακός κορεσμός – Η ανάλυση των δεδομένων και η μέθοδος της διαρκούς σύγκρισης (constant comparative method) - Αυστηρότητα της Εμπειρικά Θεμελιωμένης Θεωρίας. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο, εξ' αποστάσεως εκπαίδευση, ασκήσεις, μικρο-έρευνα |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
ΝΑΙ μέσω της χρήσης Η/Υ , Eclass, email, Skype, Zoom. |
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Πολλαπλοί τρόποι αξιολόγησης με τη χρήση ατομικών και ομαδικών ενδιάμεσων και τελικών εργασιών.
Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται στους φοιτητές/τριες από την αρχή του εξαμήνου. |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Bluman, V. A. (2015). Elementary Statistics: A Step by Step Approach, 9/e, McGraw-Hill Education, USA. Ravid, R. (2015). Practical Statistics for Educators, Rowman & Littlefield, USA. Gravetter, J. F. & Wallnau, L. B. (2013). Statistics for behavioral Sciences, 9/e, Wadsworth Cengage Learning, Belmont , USA. Huck, S. W. (2011). Reading Statistics and Research, 6/e, Pearson Education Inc, USA. Van Blerkom, M. (2009). Measurement and Statistics for Teachers, New York: Routledge. Diamond, I. & Jefferies, J. (2006). Αρχίζοντας τη Στατιστική. Μια εισαγωγή για κοινωνικούς επιστήμονες, Αθήνα: Παπασωτηρίου. Κατσής, Α., Σιδερίδης, Γ., & Εμβαλωτής, Α. (2011). Στατιστικές μέθοδοι στις Κοινωνικές Επιστήμες, Αθήνα: Τόπος. Τσάντας, Ν., Μωυσιάδης, Χ., Μπαγιάτης, Ντ. & Χατζηπαντελής, Θ. (1999). Ανάλυση δεδομένων με τη βοήθεια στατιστικών πακέτων, Θεσσσαλονίκη: Ζήτη. Γιαλαμάς, Β. (2005). Στατιστικές Τεχνικές και Εφαρμογές στις Επιστήμες της Αγωγής, Αθήνα: Πατάκη. Κατσίλλης, Ι. (1997). Περιγραφική στατιστική εφαρμοσμένη στις κοινωνικές επιστήμες και την εκπαίδευση, Αθήνα: Gutenberg. Eleftheriou, P., Stamou, A., Alevriadou, A., Tsakiridou, E, (2013). A comparative study of representation about disability in primary school children’s drawings: a sociosemiotic approach, Social Semiotics, 23(5): 663-674. Kalvaitis, Darius, and Rebecca M. Monhardt. “The Architecture of Children’s Relationships with Nature: a Phenomenographic Investigation Seen Through Drawings and Written Narratives of Elementary Students.” Environmental Education Research 18, no. 2 (April 2012): 209–227. doi:10.1080/13504622.2011.598227. Kilinc, Ahmet, and Abdullah Aydin. “Turkish Student Science Teachers’ Conceptions of Sustainable Development: A Phenomenography.” International Journal of Science Education (June 27, 2011): 1–22. doi:10.1080/09500693.2011.574822. Marton, F. (1986). Phenomenography – A research approach investigating different understandings of reality. Journal of Thought, 21, 28–49. Moseley, Christine, Blanche Desjean‐Perrotta, and Julianna Utley. “The Draw‐An‐Environment Test Rubric (DAET‐R): Exploring Pre‐service Teachers’ Mental Models of the Environment.” Environmental Education Research 16, no. 2 (April 2010): 189–208. doi:10.1080/13504620903548674 Nicoll, G. (2001). A three-tier system for assessing concept map links: a methodological study. International Journal of Science Education, 23(8), 863–875. http://doi.org/10.1080/09500690010025003 Joseph D. Novak & Alberto J. Cañas (2008). The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them. Institute for Human and Machine Cognition. Available on-line at http://cmap.ihmc.us/docs/pdf/TheoryUnderlyingConceptMaps.pdf Bell, J. (2007). Πώς να συντάξετε μια επιστημονική εργασία. Αθήνα: Μεταίχμιο Cohen, L., Manion, L. & Morisson, K. (2008). Μεθοδολογία Επιστημονικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο (Αγγλική έκδοση 2000) Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London: Sage. Ιωσηφίδης, Θ. (2003). Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων στις Κοινωνικές Επιστήμες. Αθήνα: Κριτική (υπάρχει και με μορφή σημειώσεων www.cultural-representation.com/files/SIMEIOSEISiosifidis.doc) Ιωσηφίδης, Θ. (2008). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Κριτική Opie, C. (2004). Doing Educational Research. London: Sage. (Κεφ1: http://www.sagepub.in/upm-data/9464_011245Ch1.pdf |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Π.Τ.Δ.Ε. |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΦΠΤ-1 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Α’ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διάφορες μορφές διδασκαλίας |
26 |
10 |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ κ |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Π.Τ.Δ.Ε. |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΦΠΤ-1 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Α’ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διάφορες μορφές διδασκαλίας |
26 |
10 |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ κ |