ΑΥ3 - Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας ΙΙ – Ποιοτικές Μέθοδοι
Κηπουροπούλου , Κωνσταντινίδου & Ξενιτίδου
Περιγραφή
ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες:
- Να αποκτήσουν μία σαφή εικόνα του επιστημολογικού, μεθοδολογικού και ηθικού πλαισίου της ποιοτικής έρευνας και να μπορούν να το αντιδιαστείλουν με αυτό της ποσοτικής έρευνας.
- Να γνωρίσουν τον τρόπο οργάνωσης και σχεδιασμού μιας ποιοτικής έρευνας και να εξοικειωθούν με τις σύγχρονες συζητήσεις για το ρόλο της θεωρίας στον ερευνητικό σχεδιασμό, το ρόλο του ερευνητή / της ερευνήτριας και το ρόλο των συμμετεχόντων στην έρευνα, τις διαδικασίες ανάλυσης και ερμηνείας των δεδομένων, τη γενικευσιμότητα και αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
- Να γνωρίσουν τις ποικίλες ποιοτικές προσεγγίσεις (εθνογραφική, μελέτη περίπτωσης, έρευνα δράση, βιογραφική – αφηγήσεις ζωής, θεμελιωμένη θεωρία) ως προς τις παραδοχές τους για τη μελέτη της κοινωνικής πραγματικότητας και τα κύρια χαρακτηριστικά τους.
- Να εξοικειωθούν με τις ερευνητικές τεχνικές (παρατήρηση, συνέντευξη και ανάλυση κειμένων) και τις διαδικασίες ανάλυσης των δεδομένων με έμφαση στην συνεχή συγκριτική ανάλυση και την ανάλυση λόγου.
- Να κατανοήσουν τα κριτήρια αξιολόγησης της ποιοτικής έρευνας, τις δυνατότητες μεικτών ερευνητικών σχεδίων και να μπορέσουν να σχεδιάσουν μία ποιοτική έρευνα σε μικρή κλίμακα.
Β. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Α. Φιλοσοφικό και εννοιολογικό υπόβαθρο ποιοτικής έρευνας. Ερευνητική διαδικασία στην ποιοτική έρευνα.
Β. Μορφές ποιοτικής έρευνας (εθνογραφική, μελέτη περίπτωσης, βιογραφική – αφηγήσεις ζωής, έρευνα-δράση, θεμελιωμένη θεωρία).
Γ. Τεχνικές έρευνας (παρατήρηση, συνέντευξη και ανάλυση κειμένων)
Δ. Στρατηγικές ανάλυσης δεδομένων (θεμελιωμένη θεωρία – constant comparative method, Miles & Huberman).
Ε. Κριτήρια αξιολόγησης της ποιοτικής έρευνας.
ΣΤ. Σχεδιασμός μεικτών σχεδίων έρευνας.
Λιγότερα
ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες:
- Να αποκτήσουν μία σαφή εικόνα του επιστημολογικού, μεθοδολογικού και ηθικού πλαισίου της ποιοτικής έρευνας και να μπορούν να το αντιδιαστείλουν με αυτό της ποσοτικής έρευνας.
- Να γνωρίσουν τον τρόπο οργάνωσης και σχεδιασμού μιας ποιοτικής έρευνας και να εξοικειωθούν με τις σύγχρονες συζητήσεις για το ρόλο της θεωρίας στον ερευνητικό σχεδιασμό, το ρόλο του ερευνητή / της ερευνήτριας και το ρόλο των συμμετεχόντων στην έρευνα, τις διαδικασίες ανάλυσης και ερμηνείας των δεδομένων, τη γενικευσιμότητα και αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
- Να γνωρίσουν τις ποικίλες ποιοτικές προσεγγίσεις (εθνογραφική, μελέτη περίπτωσης, έρευνα δράση, βιογραφική – αφηγήσεις ζωής, θεμελιωμένη θεωρία) ως προς τις παραδοχές τους για τη μελέτη της κοινωνικής πραγματικότητας και τα κύρια χαρακτηριστικά τους.
- Να εξοικειωθούν με τις ερευνητικές τεχνικές (παρατήρηση, συνέντευξη και ανάλυση κειμένων) και τις διαδικασίες ανάλυσης των δεδομένων με έμφαση στην συνε
ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες:
- Να αποκτήσουν μία σαφή εικόνα του επιστημολογικού, μεθοδολογικού και ηθικού πλαισίου της ποιοτικής έρευνας και να μπορούν να το αντιδιαστείλουν με αυτό της ποσοτικής έρευνας.
- Να γνωρίσουν τον τρόπο οργάνωσης και σχεδιασμού μιας ποιοτικής έρευνας και να εξοικειωθούν με τις σύγχρονες συζητήσεις για το ρόλο της θεωρίας στον ερευνητικό σχεδιασμό, το ρόλο του ερευνητή / της ερευνήτριας και το ρόλο των συμμετεχόντων στην έρευνα, τις διαδικασίες ανάλυσης και ερμηνείας των δεδομένων, τη γενικευσιμότητα και αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
- Να γνωρίσουν τις ποικίλες ποιοτικές προσεγγίσεις (εθνογραφική, μελέτη περίπτωσης, έρευνα δράση, βιογραφική – αφηγήσεις ζωής, θεμελιωμένη θεωρία) ως προς τις παραδοχές τους για τη μελέτη της κοινωνικής πραγματικότητας και τα κύρια χαρακτηριστικά τους.
- Να εξοικειωθούν με τις ερευνητικές τεχνικές (παρατήρηση, συνέντευξη και ανάλυση κειμένων) και τις διαδικασίες ανάλυσης των δεδομένων με έμφαση στην συνε