Διαφοροποίηση της Διδασκαλίας σε Μικτές Τάξεις
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ
Η διαφοροποίηση της διδακτικής πρακτικής επιδιώκει τη διαμόρφωση διαφορετικών μορφών μάθησης, ρυθμών διδασκαλίας και βαθμών πολυπολοκότητας στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, καθώς λαμβάνει υπόψη τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα στυλ μάθησης, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των μαθητών, αλλά και τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης που διαθέτουν.
Το μάθημα εστιάζει στις πρακτικές οι οποίες διευκολύνουν τον εκπαιδευτικό στην παραπάνω κατεύθυνση, όπως: δημιουργία μαθητοκεντικά οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου, έμφαση σε μαθησιακές δραστηριότητες διερευνητικής κυρίως φύσης, διαμορφωτική αξιολόγηση και σύγχρονες διδακτικές μεθόδους (βιωματικές προσεγγίσεις, προσομοιώσεις, παιχνίδια ρόλων, ιδεοθύελλα, βραχύχρονες ομαδοποιήσεις κ.λπ.). Μελετάται ο τρόπος με τον οποίο οι μέθοδοι αυτές διευκολύνουν τους εκπαιδευτικούς να ενεργοποιήσουν τους "σιωπηλούς" ή τους "αδύνατους" μαθητές και να τους συμπεριλάβουν ως ισότιμους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, αναζητούνται δημιουργικές δραστηριότητες και στρατηγικές που δεν αναπαράγουν προκαθορισμένα πρότυπα σκέψης και συμπεριφοράς, ώστε οι μαθητές να αναπτύσσουν την ταυτότητα και τη δημιουργικότητά τους μέσα από πρωτοβουλίες που συντείνουν στον αυτοκαθοριμό και τη χειραφέτησή τους.
ΛιγότεραΗ διαφοροποίηση της διδακτικής πρακτικής επιδιώκει τη διαμόρφωση διαφορετικών μορφών μάθησης, ρυθμών διδασκαλίας και βαθμών πολυπολοκότητας στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, καθώς λαμβάνει υπόψη τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα στυλ μάθησης, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των μαθητών, αλλά και τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης που διαθέτουν.
Το μάθημα εστιάζει στις πρακτικές οι οποίες διευκολύνουν τον εκπαιδευτικό στην παραπάνω κατεύθυνση, όπως: δημιουργία μαθητοκεντικά οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου, έμφαση σε μαθησιακές δραστηριότητες διερευνητικής κυρίως φύσης, διαμορφωτική αξιολόγηση και σύγχρονες διδακτικές μεθόδους (βιωματικές προσεγγίσεις, προσομοιώσεις, παιχνίδια ρόλων, ιδεοθύελλα, βραχύχρονες ομαδοποιήσεις κ.λπ.). Μελετάται ο τρόπος με τον οποίο οι μέθοδοι αυτές διευκολύνουν τους εκπαιδευτικούς να ενεργοποιήσουν τους "σιωπηλούς" ή τους "αδύνατους" μαθητές και να τους συμπεριλάβουν ως ισότιμους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, αναζητούνται δημιουργικές δραστηρ
Η διαφοροποίηση της διδακτικής πρακτικής επιδιώκει τη διαμόρφωση διαφορετικών μορφών μάθησης, ρυθμών διδασκαλίας και βαθμών πολυπολοκότητας στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, καθώς λαμβάνει υπόψη τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα στυλ μάθησης, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των μαθητών, αλλά και τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης που διαθέτουν.
Το μάθημα εστιάζει στις πρακτικές οι οποίες διευκολύνουν τον εκπαιδευτικό στην παραπάνω κατεύθυνση, όπως: δημιουργία μαθητοκεντικά οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου, έμφαση σε μαθησιακές δραστηριότητες διερευνητικής κυρίως φύσης, διαμορφωτική αξιολόγηση και σύγχρονες διδακτικές μεθόδους (βιωματικές προσεγγίσεις, προσομοιώσεις, παιχνίδια ρόλων, ιδεοθύελλα, βραχύχρονες ομαδοποιήσεις κ.λπ.). Μελετάται ο τρόπος με τον οποίο οι μέθοδοι αυτές διευκολύνουν τους εκπαιδευτικούς να ενεργοποιήσουν τους "σιωπηλούς" ή τους "αδύνατους" μαθητές και να τους συμπεριλάβουν ως ισότιμους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, αναζητούνται δημιουργικές δραστηρ
Περίγραμμα
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
Στη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα εκπονήσουν ομαδικές εργασίες οι οποίες θα εστιάζουν στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και θα έχουν χαρακτήρα κυρίως πρακτικό. Θα γίνουν εφαρμογές είτε σε διαθέσιμες σχολικές τάξεις είτε σε περιβάλλοντα προσομοίωσης (εργαστηριακή μορφή).
Οι εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου θα έχουν συντελεστή 70% για τη βαθμολόγηση των φοιτητών.
Οι εργασίες θα έχουν συντελεστή 30% για τη βαθμολόγηση των φοιτητών.
Στη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα εκπονήσουν ομαδικές εργασίες οι οποίες θα εστιάζουν στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και θα έχουν χαρακτήρα κυρίως πρακτικό. Θα γίνουν εφαρμογές είτε σε διαθέσιμες σχολικές τάξεις είτε σε περιβάλλοντα προσομοίωσης (εργαστηριακή μορφή).
Οι εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου θα έχουν συντελεστή 70% για τη βαθμολόγηση των φοιτητών.
Οι εργασίες θα έχουν συντελεστή 30% για τη βαθμολόγηση των φοιτητών.