ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ
ΜΙΧΑΗΛ ΔΟΜΝΑ
Στη σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, η συμβίωση στο κοινωνικό περιβάλλον προβάλλει αρκετές προκλήσεις σε σχέση με τη διαχείριση της ετερότητας. Οι άνθρωποι καλούνται να διαχειριστούν εθνοκεντρικές ιδεολογίες με τις οποίες ‘γαλουχήθηκαν’ γενιές και γενιές επί νεωτερικότητας και να αποδεχθούν τη συνύπαρξη σ’ ένα πιο διευρυμένο εθνοτικά, εθνικά, θρησκευτικά, πολιτισμικά, γλωσσικά, κοινωνικό περιβάλλον. Ιδιαίτερα για τον ευρωπαϊκό χώρο, σε αυτό συμβάλει και η αυξημένη μετανάστευση/κινητικότητα τόσο η ενδοευρωπαϊκή όσο και από τρίτες χώρες. Η διαπολιτισμική επικοινωνία και η κατανόηση της ετερότητας δεν είναι μια εύκολη υπόθεση καθώς ενίοτε οι πολιτισμικές, κι όχι μόνο, διαφορές είναι βαθιές και η γεφύρωση τους μια δύσκολη υπόθεση. Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στις βασικές μορφές ετερότητας και να προσφέρει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο προς τη κατεύθυνση της κατανόησής τους. Όψεις της διαπολιτισμικής επικοινωνίας παρουσιάζονται μέσα από εθνογραφικά παραδείγματα διαφορετικών μορφών ετερότητας.
ΛιγότεραΣτη σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, η συμβίωση στο κοινωνικό περιβάλλον προβάλλει αρκετές προκλήσεις σε σχέση με τη διαχείριση της ετερότητας. Οι άνθρωποι καλούνται να διαχειριστούν εθνοκεντρικές ιδεολογίες με τις οποίες ‘γαλουχήθηκαν’ γενιές και γενιές επί νεωτερικότητας και να αποδεχθούν τη συνύπαρξη σ’ ένα πιο διευρυμένο εθνοτικά, εθνικά, θρησκευτικά, πολιτισμικά, γλωσσικά, κοινωνικό περιβάλλον. Ιδιαίτερα για τον ευρωπαϊκό χώρο, σε αυτό συμβάλει και η αυξημένη μετανάστευση/κινητικότητα τόσο η ενδοευρωπαϊκή όσο και από τρίτες χώρες. Η διαπολιτισμική επικοινωνία και η κατανόηση της ετερότητας δεν είναι μια εύκολη υπόθεση καθώς ενίοτε οι πολιτισμικές, κι όχι μόνο, διαφορές είναι βαθιές και η γεφύρωση τους μια δύσκολη υπόθεση. Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στις βασικές μορφές ετερότητας και να προσφέρει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο προς τη κατεύθυνση της κατανόησής τους. Όψεις της διαπολιτισμικής επικοινωνίας παρουσιάζονται μέσα από εθνογραφικά παραδεί
Στη σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, η συμβίωση στο κοινωνικό περιβάλλον προβάλλει αρκετές προκλήσεις σε σχέση με τη διαχείριση της ετερότητας. Οι άνθρωποι καλούνται να διαχειριστούν εθνοκεντρικές ιδεολογίες με τις οποίες ‘γαλουχήθηκαν’ γενιές και γενιές επί νεωτερικότητας και να αποδεχθούν τη συνύπαρξη σ’ ένα πιο διευρυμένο εθνοτικά, εθνικά, θρησκευτικά, πολιτισμικά, γλωσσικά, κοινωνικό περιβάλλον. Ιδιαίτερα για τον ευρωπαϊκό χώρο, σε αυτό συμβάλει και η αυξημένη μετανάστευση/κινητικότητα τόσο η ενδοευρωπαϊκή όσο και από τρίτες χώρες. Η διαπολιτισμική επικοινωνία και η κατανόηση της ετερότητας δεν είναι μια εύκολη υπόθεση καθώς ενίοτε οι πολιτισμικές, κι όχι μόνο, διαφορές είναι βαθιές και η γεφύρωση τους μια δύσκολη υπόθεση. Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στις βασικές μορφές ετερότητας και να προσφέρει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο προς τη κατεύθυνση της κατανόησής τους. Όψεις της διαπολιτισμικής επικοινωνίας παρουσιάζονται μέσα από εθνογραφικά παραδεί
Περίγραμμα
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ
Στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, η συμβίωση στο κοινωνικό περιβάλλον προβάλλει αρκετές προκλήσεις σε σχέση με τη διαχείριση της ετερότητας. Οι άνθρωποι καλούνται να διαχειριστούν εθνοκεντρικές ιδεολογίες με τις οποίες ‘γαλουχήθηκαν’ γενιές και γενιές επί νεωτερικότητας και να αποδεχθούν τη συνύπαρξη σ’ ένα πιο διευρυμένο εθνοτικά, εθνικά, θρησκευτικά, πολιτισμικά, γλωσσικά, κοινωνικό περιβάλλον. Ιδιαίτερα για τον ευρωπαϊκό χώρο, σε αυτό συμβάλει και η αυξημένη μετανάστευση/κινητικότητα τόσο η ενδοευρωπαϊκή όσο και από τρίτες χώρες. Η διαπολιτισμική επικοινωνία και η κατανόηση της ετερότητας δεν είναι μια εύκολη υπόθεση καθώς ενίοτε οι πολιτισμικές, κι όχι μόνο, διαφορές είναι βαθιές και η γεφύρωση τους μια δύσκολη υπόθεση. Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στις βασικές μορφές ετερότητας και να προσφέρει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο προς τη κατεύθυνση της κατανόησής τους. Όψεις της διαπολιτισμικής επικοινωνίας παρουσιάζονται μέσα από εθνογραφικά παραδείγματα διαφορετικών μορφών ετερότητας.
Στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, η συμβίωση στο κοινωνικό περιβάλλον προβάλλει αρκετές προκλήσεις σε σχέση με τη διαχείριση της ετερότητας. Οι άνθρωποι καλούνται να διαχειριστούν εθνοκεντρικές ιδεολογίες με τις οποίες ‘γαλουχήθηκαν’ γενιές και γενιές επί νεωτερικότητας και να αποδεχθούν τη συνύπαρξη σ’ ένα πιο διευρυμένο εθνοτικά, εθνικά, θρησκευτικά, πολιτισμικά, γλωσσικά, κοινωνικό περιβάλλον. Ιδιαίτερα για τον ευρωπαϊκό χώρο, σε αυτό συμβάλει και η αυξημένη μετανάστευση/κινητικότητα τόσο η ενδοευρωπαϊκή όσο και από τρίτες χώρες. Η διαπολιτισμική επικοινωνία και η κατανόηση της ετερότητας δεν είναι μια εύκολη υπόθεση καθώς ενίοτε οι πολιτισμικές, κι όχι μόνο, διαφορές είναι βαθιές και η γεφύρωση τους μια δύσκολη υπόθεση. Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στις βασικές μορφές ετερότητας και να προσφέρει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο προς τη κατεύθυνση της κατανόησής τους. Όψεις της διαπολιτισμικής επικοινωνίας παρουσιάζονται μέσα από εθνογραφικά παραδείγματα διαφορετικών μορφών ετερότητας.
- Ετερότητα και Διαφορετικότητα
- Φυλή κι Εθνοτικότητα
- Σύγχρονοι Εθνικισμοί και το φαινόμενο του Εθνικισμού
- Μειονότητες εκούσιες/ακούσιες ή ιστορικές
- Μετανάστες και Πρόσφυγες
- Φύλο (κοινωνικό και βιολογικό)
- Αναπηρία και κοινωνικό μοντέλο
- Στερεότυπα και Ρατσιμός
- Ταυτότητες (ατομικές/συλλογικές)
- Ταυτότητες (πολιτικές, πολιτισμικές, κοινωνικές)
- Θεωρία της Διαπολιτισμικής Προσαρμογής
- Διαπολιτισμική Επικοινωνία
- Διαπολιτισμικές Σχέσεις