ΑΡΧΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΙΝΤΕΟΥ ΚΑΙ ΗΧΟΥ (ΕΨΜ 2144)
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της θεωρίας και των σημαντικών εξελίξεων που σχετίζονται με ψηφιακό βίντεο και την χρήση του σε τομείς της επικοινωνίας όπως την ενημέρωση, το μάρκετινγκ, την εκπαίδευση κτλ. Οι φοιτητές θα διδαχθούν επίσης το ρόλο του βίντεο στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας όπως διαδικτυακές υπηρεσίες, κοινωνικά δίκτυα, ψηφιακή αφήγηση, διαδραστικά πολυμέσα κ.α.
Το μάθημα εστιάζει στο πέρασμα από το αναλογικό στο ψηφιακό βίντεο, στον τρόπο δημιουργίας του βίντεο, στον τρόπο λειτουργίας των ψηφιακών καμερών, στον βοηθητικό εξοπλισμό λήψεων (τρίποδες, drones, τύποι φακών, φωτισμός, green screen κτλ), σε τεχνικές λήψης βίντεο (καδράρισμα, είδη πλάνων κτλ), στους τύπους αρχείων βίντεο και στα χαρακτηριστικά τους (format, διαστάσεις, υπολογισμός μεγέθους κτλ) κ.α. Το μάθημα επίσης θα καλύψει αντίστοιχα θέματα που αφορούν τον ήχο όπως την μετάβαση από τον αναλογικό στον ψηφιακό ήχο, λήψη ψηφιακού ήχου (εξοπλισμός, δειγματοληψία & κβάντιση), αρχεία ήχου και τα χαρακτηριστικά τους.
Το μάθημα επίσης θα καλύψει τα στάδια παραγωγής βίντεο (προ-παραγωγή, παραγωγή μετα-παραγωγή), θέματα που αφορούν την εξέλιξη του διαδικτύου και την συμβολή των διαδικτυακών τεχνολογιών τόσο στην αλλαγή του τρόπου χρήσης του βίντεο όσο και στην ραγδαία αύξηση της δημοτικότητας του μέσου (πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο, YouTube, Vimeo και κοινωνικά δίκτυα) καθώς και θέματα που αφορούν την χρήση του βίντεο στην εκπαίδευση, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις μαζικές ανοιχτές διαδικτυακές πλατφόρμες μάθησης (MOOCS).
Στο μάθημα θα καλυφθούν επίσης σύγχρονες τάσεις που αφορούν το βίντεο όπως βίντεο 360ο, στερεοσκοπικό βίντεο, διαδραστικό βίντεο κ.α.
Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί μέσω εκτέλεσης εργαστηριακών ασκήσεων σε τεχνικές επεξεργασίας βίντεο με την χρήση κατάλληλων πακέτων λογισμικού (εμπορικού και ανοιχτού κώδικα).
Αναλυτικές πληροφορίες για το μάθημα μπορείτε να βρείτε στα έγγραφα.
ΛιγότεραΣκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της θεωρίας και των σημαντικών εξελίξεων που σχετίζονται με ψηφιακό βίντεο και την χρήση του σε τομείς της επικοινωνίας όπως την ενημέρωση, το μάρκετινγκ, την εκπαίδευση κτλ. Οι φοιτητές θα διδαχθούν επίσης το ρόλο του βίντεο στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας όπως διαδικτυακές υπηρεσίες, κοινωνικά δίκτυα, ψηφιακή αφήγηση, διαδραστικά πολυμέσα κ.α.
Το μάθημα εστιάζει στο πέρασμα από το αναλογικό στο ψηφιακό βίντεο, στον τρόπο δημιουργίας του βίντεο, στον τρόπο λειτουργίας των ψηφιακών καμερών, στον βοηθητικό εξοπλισμό λήψεων (τρίποδες, drones, τύποι φακών, φωτισμός, green screen κτλ), σε τεχνικές λήψης βίντεο (καδράρισμα, είδη πλάνων κτλ), στους τύπους αρχείων βίντεο και στα χαρακτηριστικά τους (format, διαστάσεις, υπολογισμός μεγέθους κτλ) κ.α. Το μάθημα επίσης θα καλύψει αντίστοιχα θέματα που αφορούν τον ήχο όπως την μετάβαση από τον αναλογικό στον ψηφιακό ήχο, λήψη ψηφιακού ήχου (εξοπλισμός, δειγματοληψία & κβάντιση), αρχεία ήχου και τα χαρα
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της θεωρίας και των σημαντικών εξελίξεων που σχετίζονται με ψηφιακό βίντεο και την χρήση του σε τομείς της επικοινωνίας όπως την ενημέρωση, το μάρκετινγκ, την εκπαίδευση κτλ. Οι φοιτητές θα διδαχθούν επίσης το ρόλο του βίντεο στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας όπως διαδικτυακές υπηρεσίες, κοινωνικά δίκτυα, ψηφιακή αφήγηση, διαδραστικά πολυμέσα κ.α.
Το μάθημα εστιάζει στο πέρασμα από το αναλογικό στο ψηφιακό βίντεο, στον τρόπο δημιουργίας του βίντεο, στον τρόπο λειτουργίας των ψηφιακών καμερών, στον βοηθητικό εξοπλισμό λήψεων (τρίποδες, drones, τύποι φακών, φωτισμός, green screen κτλ), σε τεχνικές λήψης βίντεο (καδράρισμα, είδη πλάνων κτλ), στους τύπους αρχείων βίντεο και στα χαρακτηριστικά τους (format, διαστάσεις, υπολογισμός μεγέθους κτλ) κ.α. Το μάθημα επίσης θα καλύψει αντίστοιχα θέματα που αφορούν τον ήχο όπως την μετάβαση από τον αναλογικό στον ψηφιακό ήχο, λήψη ψηφιακού ήχου (εξοπλισμός, δειγματοληψία & κβάντιση), αρχεία ήχου και τα χαρα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΗΧΟΥ- 2024
Θεωρία 50% + Εργαστήριο 50%
Θεωρία (50%)
Η αξιολόγηση της θεωρίας θα περιλαμβάνει 2 σκέλη:
Συμμετοχή στο θεωρητικό μάθημα (10%)
Παρουσίες στο μάθημα και συμμετοχή. Επίσης θα ληφθεί υπόψη η επίδοση στις διαδραστικές ασκήσεις Kahoot που υλοποιούνται κατα την διάρκεια του μαθήματος.
Εργασίες κατά την διάρκεια του εξαμήνου (10%) .
1 εργασία με ερωτήσεις διαφόρων τύπων (π.χ. πολλαπλής επιλογής, σωστό λάθος και αντιστοίχισης κτλ)
Τελική εξέταση (30%).
Εργαστήριο (50%)
Εργασίες 20%
Τελική εξέταση 30%
Οι εργασίες θα μετρήσουν μόνο αν ο βαθμός της εξέτασης είναι πάνω απο 4.
Για να περάσει κάποιος το μάθημα θα πρέπει να λάβει βαθμό πάνω απο 5 και να έχει και στα 2 σκέλη πάνω απο 3,5.
Ο τρόπος αξιολόγησης ισχύει για όλους τους φοιτητές (και για αυτούς προηγούμενων ετών οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν όλες τις εργασίες και να προσέλθουν στις εξετάσεις).
Προτεινόμενο βιβλίο
101 TOPTIPS ΓΙΑ DSLR VIDEO