ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΥ (ΕΨΜ1135)
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάλυση του μεταβαλλόμενου επικοινωνιακού περιβάλλοντος μέσω των εξελίξεων των νέων τεχνολογιών. Γίνεται εκτενής αναφορά στο διαδίκτυο και το ρόλο του ως εργαλείο επικοινωνίας ενώ αναλύονται ο τρόπος λειτουργίας του διαδικτύου, η μεταφορά της πληροφορίας, έννοιες που σχετίζονται με την δημοσιοποίηση και λειτουργία ιστοσελίδων, βασικές υπηρεσίες διαδικτύου, μηχανές αναζήτησης, WEB 2.0, κοινωνικά δίκτυα, ιστολόγια, wikis, κτλ.
Το μάθημα επίσης καλύπτει τεχνικά θέματα σε σχέση με την λειτουργία των δικτύων, την λειτουργία των υπολογιστών και των περιφερειακών συσκευών, καθώς και θέματα σύγχρονων τεχνολογιών (π.χ. μεικτή πραγματικότητα, 3D σάρωση και εκτύπωση, τεχνητή νοημοσύνη και έξυπνοι πράκτορες κτλ) τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Το μάθημα επίσης στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω εργαστηριακών εργασιών για την αξιοποίηση λογισμικών γραφείου (word, excel, powerpoint) και υπηρεσιών διαδικτύου (μηχανές αναζήτησης, Google Drive, Forms, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κτλ) για την περαίωση επικοινωνιακών ενεργειών και την εκπόνηση εργασιών και παρουσιάσεων.
Image designed by rawpixel.com
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Να εντάσσουν τις νέες τεχνολογίες στην ακαδημαϊκή καθημερινότητα τους
- Να προσαρμόζονται στο τεχνολογικά μεταβαλλόμενο επικοινωνιακό τοπίο
- Να αναλύουν λειτουργίες υπολογιστικού εξοπλισμού και περιφερειακών συσκευών
- Να αναλύουν τα βασικά στοιχεία της υποδομής και της λειτουργίας των δικτύων και του διαδικτύου (IP πακέτα, DNS, domain name, μέσα μεταφοράς δεδομένων κ.α.)
- Να αναλύουν τις βασικές υπηρεσίες του διαδικτύου (μηχανές αναζήτησης, κοινωνικά δίκτυα, ιστολόγια κτλ)
- Να αναλύουν τις βασικές τεχνολογίες πολυμέσων που χρησιμοποιούνται στην επικοινωνία και να αναλύουν τις σύγχρονες μορφές πολυμέσων και τεχνολογιών και τον αντίκτυπο τους στην επικοινωνία (τρισδιάστατη αποτύπωση και εκτύπωση, εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, διαδραστικό βίντεο κ.α.)
- Να συνδυάζουν την χρήση λογισμικών όπως επεξεργασίας κειμένου, λογιστικών φύλλων και λογισμικού δημιουργίας παρουσιάσεων για την ερμηνεία δεδομένων και για να την ενσωμάτωση τους σε παρουσιάσεις
- Nα κρίνουν και να επιλέγουν τα κατάλληλα εργαλεία νέων τεχνολογιών ως εργαλεία επικοινωνίας ή για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων στο αντικείμενο σπουδών τους.
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάλυση του μεταβαλλόμενου επικοινωνιακού περιβάλλοντος μέσω των εξελίξεων των νέων τεχνολογιών. Γίνεται εκτενής αναφορά στο διαδίκτυο και το ρόλο του ως εργαλείο επικοινωνίας ενώ αναλύονται ο τρόπος λειτουργίας του διαδικτύου, η μεταφορά της πληροφορίας, έννοιες που σχετίζονται με την δημοσιοποίηση και λειτουργία ιστοσελίδων, βασικές υπηρεσίες διαδικτύου, μηχανές αναζήτησης, WEB 2.0, κοινωνικά δίκτυα, ιστολόγια, wikis, κτλ.
Το μάθημα επίσης καλύπτει τεχνικά θέματα σε σχέση με την λειτουργία των δικτύων, την λειτουργία των υπολογιστών και των περιφερειακών συσκευών, καθώς και θέματα σύγχρονων τεχνολογιών (π.χ. μεικτή πραγματικότητα, 3D σάρωση και εκτύπωση, τεχνητή νοημοσύνη και έξυπνοι πράκτορες κτλ) τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Το μάθημα επίσης στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω εργαστηριακών εργασιών για την αξιοποίηση λογισμικών γραφείου (word, excel, powerpoint) και υπηρεσιών διαδικτύου (μηχανές αναζήτησης, Google Drive, Form
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάλυση του μεταβαλλόμενου επικοινωνιακού περιβάλλοντος μέσω των εξελίξεων των νέων τεχνολογιών. Γίνεται εκτενής αναφορά στο διαδίκτυο και το ρόλο του ως εργαλείο επικοινωνίας ενώ αναλύονται ο τρόπος λειτουργίας του διαδικτύου, η μεταφορά της πληροφορίας, έννοιες που σχετίζονται με την δημοσιοποίηση και λειτουργία ιστοσελίδων, βασικές υπηρεσίες διαδικτύου, μηχανές αναζήτησης, WEB 2.0, κοινωνικά δίκτυα, ιστολόγια, wikis, κτλ.
Το μάθημα επίσης καλύπτει τεχνικά θέματα σε σχέση με την λειτουργία των δικτύων, την λειτουργία των υπολογιστών και των περιφερειακών συσκευών, καθώς και θέματα σύγχρονων τεχνολογιών (π.χ. μεικτή πραγματικότητα, 3D σάρωση και εκτύπωση, τεχνητή νοημοσύνη και έξυπνοι πράκτορες κτλ) τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Το μάθημα επίσης στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω εργαστηριακών εργασιών για την αξιοποίηση λογισμικών γραφείου (word, excel, powerpoint) και υπηρεσιών διαδικτύου (μηχανές αναζήτησης, Google Drive, Form
50% του μαθήματος προέρχεται απο τα εργαστήρια (Εργασίες + Τελική εξέταση).
50% Θεωρία (10% εργασίες + 40 % Τελική εξέταση)
Οι παρουσίες και η ενεργή συμμετοχή στις διαλέξεις του θεωρητικού μαθήματος λαμβάνονται υπόψη στην τελική διαμόρφωση του βαθμού. Στην τελική διαμόρφωση του βαθμού θα ληφθεί υπόψη και η επίδοση στις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στην τάξη (π.χ. kahoot) υπο την μορφή bonus.
Τις διαφάνειες του μαθήματος θα τις βρείτε στα έγγραφα
Η ύλη του μαθήματος είναι τα παρακάτω:
- Οι διαφάνειες των μαθημάτων
- Οσα ειπώθηκαν απο το διδάσκοντα κατα την διάρκεια των διαλέξεων
- Οι παρακάτω ενότητες του βιβλίου οι οποίες σχετίζονται με όσα διδάχθηκαν στο μάθημα.
Προτεινόμενο Βιβλίο
|
ΒΟΥΤΙΑ ΣΤΑ ΒΑΘΙΑ: Εκτεταμένη πραγματικότητα. . . . . 53
Τρισδιάστατη εκτύπωση .....59
Κεφάλαιο 2
Όλο το μέρος 1 που έχει σχέση και με τις διαφάνειες του μαθήματος
ΜΕΡΟΣ 2: Επεξεργασία, αποθήκευση και συνδεσιμότητα . . . . . 96
Για την μνήμη και τον επεξεργαστή χρειάζεται μόνο να γνωρίζετε τον ρόλο τους στην λειτουργία του υπολογιστή
Επεξεργασία και μνήμη στη μητρική πλακετα . . . . 96
Η μητρική κάρτα και η μνήμη . . . . . . . . . .96
Στόχος 2.9:Περιγραφή των λειτουργιών της μητρικής κάρτας και της RAM
Επεξεργασία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Στόχος 2.10: Κατανόηση των βασικών λειτουργιών της CPU
Αποθήκευση δεδομένων και πληροφοριών . . . . .. 98,99,100
Σύνδεση περιφερειακών συσκευών στον υπολογιστή . . . . . . . .. 103,104
Κεφάλαιο 3
Χρήση του Internet: Πώς θα εκμεταλλευτούμε καλύτερα τους πόρους του web . . . . . . 121
ΜΕΡΟΣ 1: Συνεργασία και εργασία στο web . . . . . . . . . 122
Μαθησιακό αποτέλεσμα 3.1: Θα είστε σε θέση να εξηγείτε πώς λειτουργεί το διαδίκτυο και πώς
χρησιμοποιείται για συνεργασία, επικοινωνία, εμπόριο και ψυχαγωγία
Το διαδίκτυο και πώς λειτουργεί . . . . . . . . . . . 122
Η δημιουργία του διαδικτύου . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Στόχος 3.1: Περιγραφή της προέλευσης του διαδικτύου
Πώς λειτουργεί το διαδίκτυο . . . . . . . . . . . . 124,125
Στόχος 3.2: Περιγραφή του τρόπου με τον οποίο τα δεδομένα μετακινούνται στο διαδίκτυο
Συνεργασία και επικοινωνία στο web . . . . . . . . . . . . . 125
Συνεργασία με τεχνολογίες του web . . . . . . . . . . 125
Κοινωνική δικτύωση 126
Συνεργασία σε έργα και εργαλεία κοινής χρήσης αρχείων 127-131
Σ
Επικοινωνία μέσω web . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
Πίνακας 3.3 ...133
Τεχνολογίες νέφους 134-135
Κεφάλαιο 3
Αποδοτική χρήση του Web
Χρήση μηχανών αναζήτησης
Πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης 149
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11
ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11