Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Οι νέες τεχνολογίες στην κοινωνία και στη ζωή μας. Εκπαιδευτικές λειτουργίες και εκπαιδευτική χρήση του υπολογιστή. Θεωρίες μάθησης και υπολογιστές. Παιδαγωγικές χρήσεις της πληροφορικής, συνεργατική μάθηση, τεχνολογικός αλφαβητισμός. Παιδαγωγική αξιοποίηση λογισμικού και εφαρμογών. Μαθησιακές δυσκολίες και υπολογιστές. Πακέτα εκπαιδευτικού λογισμικού. Επιθυμητά χαρακτηριστικά. Στοιχεία σχεδίασης, διεπαφής, γλώσσας, λειτουργικότητας, ευελιξίας, αποτελεσματικότητας, αμεσότητας, εμβάθυνσης, φιλικότητας, γενίκευσης. Ανθρώπινη, ηθική, νόμιμη χρήση των υπολογιστών. Παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού ανοικτού κώδικα: άδειες και πνεύμα που το διέπει. Προχωρημένες εκπαιδευτικές τεχνικές μέσω τεχνολογικών εργαλείων, ψηφιακή αφήγηση.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Οι εκπαιδευόμενες/οι θα είναι έτοιμοι να οργανώσουν έναν χώρο (γωνία) πληροφορικής. Θα είναι σε θέση να διδάσκουν τις απαιτούμενες γνώσεις που αφορούν σε θέματα υπολογιστών, αλλά και να χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως μέσο διδασκαλίας άλλων γνωστικών αντικειμένων. Θα διαμορφώσουν προσωπική στάση απέναντι στις εφαρμογές της πληροφορικής στην εκπαίδευση και θα είναι σε θέση να μεταδώσουν τις αρχές και τους προβληματισμούς της διείσδυσης των υπολογιστών στη ζωή μας

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Μικρόπουλος, Α. (2000) Εκπαιδευτικό λογισμικό. Θέματα σχεδίασης και αξιολόγησης λογισμικού υπερμέσων. Αθήνα: Κλειδάριθμος. Βοσνιάδου, Σ. (2006) Παιδιά, Σχολεία και Υπολογιστές. Αθήνα:: Gutenberg. Κόμης, Β. (2005) Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών. Depover, C., Karsenti, T., Κόμης, Β. (2010). Διδασκαλία με χρήση της τεχνολογίας: προώθηση της μάθησης, ανάπτυξη ικανοτήτων. Αθήνα: Κλειδάριθμος.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Διαλέξεις, ατομικές εργασίες, πρότυπες διδασκαλίες.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

Γραπτή τελική εξέταση. Ατομικές εργασίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οργάνωση πρότυπης διδασκαλίας.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Όχι